Advies gevraagd: aankoop Superb iV Sportline 2020

Lucas86

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik overweeg om een Škoda Superb Combi 1.4 TSI iV Sportline Business uit 2020 te kopen en ben benieuwd naar jullie mening als ervaringsdeskundigen.

Details van de auto:

• Bouwjaar: 2020
  • Kilometerstand: 96.700 km
  • Uitvoering: Sportline Business (zéér compleet: Matrix LED, panoramadak, alcantara sportstoelen, standkachel, adaptieve cruise, virtual cockpit, enz.)
  • Vraagprijs: €26.500
  • Dealeronderhouden, nette staat
  • Tijdens testrit viel op dat bij flink gas geven in sportstand een korte DSG-schok voelbaar was
  • Verder reed hij stil, stevig en comfortabel

Waarom ik deze overweeg:

• Ruimte en luxe zijn top
  • Rijke uitrusting
  • Comfortabel voor gezin én werk
  • PHEV-techniek lijkt goed bruikbaar in mijn situatie
Mijn vragen aan jullie:

1. Wat vinden jullie van deze prijs voor dit bouwjaar en km-stand?
  2. Is deze DSG-schok bij sportstand iets om me zorgen over te maken of “normaal” bij dit type?
  3. Zijn er specifieke punten waar ik bij dit model/motor/uitvoering extra op moet letten voor aanschaf?
  4. Zou je deze auto aanraden of zeggen: voor dat geld kun je beter… [andere optie]?
  5. Heeft iemand ervaring met de lange termijn betrouwbaarheid van deze iV-versie (accu, DSG, software)?
Ik hoor graag jullie eerlijke mening. Alle feedback is welkom!

Dank en groet,

Lucas!

hemi24

Forumguru
@Lucas86 : auto kan best oké zijn, maar een import met anderhalve ton die al wordt aangeprezen als “een stuk goedkoper”…

Als je goed weet waar je op moet letten, kun je het nog een keer overwegen, maar als leek zou ik nog even op een rijtje zetten wat je nu uit wilt geven én wat je er de komende jaren aan verwacht te gaan spenderen.

Als je op gaspedaal zoekt op Superb Hybride tussen 2019 en 2021 komen er ongeveer een kleine 200 in beeld, dus keus genoeg lijkt mij!

Laatst bewerkt:

Lucas86

Nieuw lid
@Lucas86 : auto kan best oké zijn, maar een import met anderhalve ton die al wordt aangeprezen als “een stuk goedkoper”…

Als je goed weet waar je op moet letten, kun je het nog een keer overwegen, maar als leek zou ik nog even op een rijtje zetten wat je nu uit wilt geven én wat je er de komende jaren aan verwacht te gaan spenderen.

Als je op gaspedaal zoekt op Superb Hybride tussen 2019 en 2021 komen er ongeveer een kleine 200 in beeld, dus keus genoeg lijkt mij!
Dat klopt, maar ik wil graag een plug-in hybride. En daar zijn er helaas niet zoveel van…

hemi24

Forumguru
@Lucas86 : 184 Skoda Superb PHEV’s als je zoekt op gaspedaal enkel van jaartal 2019 tot 2021, en dat noem jij er niet zoveel?!? :sterretjes:

1749897772603.png

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Nu weet ik niet of alle Superb hybrides van die bouwjaren plug-in zijn, maar als ik "phev" in de extra filtermogelijkheden zet vind ik er nog maar 72.
En dan zoek ik 2019-2022.

Lucas86

Nieuw lid
Ik had bijna een Skoda gekocht bij Auto Vallei Duiven, maar na het lezen van de reviews, geen haar op m’n hoofd die daar nog aan denkt! Wie weet een betrouwbare Skoda dealer in Gelderland?

Eltjo

Forumguru
Reviews; van de week nog in het nieuws geweest dat soms bedrijven door reviews kapot worden gemaakt.

En het gaat uiteindelijk om de auto, tenzij je betaald voor “garantie” en daarvan gebruik moet maken.

Als je een auto zonder enige vorm van garantie koopt, is die vaak duizenden € goedkoper en die kan je als het nodig is uitgeven aan reparaties. Je kan je oriënteren over problemen met het type auto en de motor die vaak ook in andere modellen zit. Ik nam de tijd hiervoor, las dit forum ruim voor mijn aankoop en heb een aantal S2’s gereden om te ervaren wat “gewoon” is.

Als je weinig km’s rijdt tijdens een garantieperiode heb je ook minder kans dat er kostbare reparaties ontdekt worden.
Je betaald voor een zekere zekerheid en hopelijk minder of geen gelazer, net zoals bij prive leasen.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Als je een auto zonder enige vorm van garantie koopt, is die vaak duizenden € goedkoper en die kan je als het nodig is uitgeven aan reparaties.

Al een paar dagen geleden dat jij een auto hebt gekocht?

Tegenwoordig is de advertentieprijs meestal de meeneemprijs, wil je garantie of onderhoud zijn daar meestal een stuk of 3 pakketten voor met bijbehorende prijzen…

Eltjo

Forumguru
Precies, zonder garantie in de vorm van zo’n pakket is die dus goedkoper.

De Passat die ik 2-2005 kocht bij een Bovag dealer kon ik ook met €1100 meer kopen met garantie.
Niet gedaan en zo meegenomen. Problemen met deurslot en gecorrodeerde bedrading van achterdeur zelf opgelost.
Er werd ook druk opgebouwd in het koelsysteem waardoor ik aanvankelijk dwars door D een litertje verloor. In NL geen verlies in een jaar tijd. Uiteindelijk is na 90dkm of >3 jaar is toen de koppakking vervangen (€800 bij VW dealer).
Toen zou evt. Bovag garantie al lang voorbij geweest zijn.

Zonder garantie is een risico, maar je bepaald wel zelf.

MCMikeyJ

Nieuw lid
Ik heb bij Vallei in nijmegen een 2020 superb IV gekocht met 75K op de klok voor 30.400. Hier ook zo goed als full option in Steel grey. Er stond ook een zwarte met 55K op de klok maar vond het volledig zwart net iets te pauperig..

Los van dat ze niet helemaal primair hun afspraken zijn nagekomen (wat overigens nu wel opgelost wordt) ben ik tevreden over de vestiging en verkoper.

Eltjo

Forumguru
Grappig dat die van mij nieuw nog geen €29k kostte.... in 2010 in B. In NL kostte die toen €41-42k..
Jouw prijs valt me mee.

Bovenaan Onderaan