Advies ABT op 1.8 Octavia

Ik heb net JD Engineering gebeld en die vertelden dat ze een diagnose rit kunnen doen (kost €40-50) op basis waarvan ze een eerlijk advies geven of de tuning goed of niet goed gedaan is. Als het niet goed is gedaan is het geen goede koop. Anders wel. Maar JD Engineering zit qua agenda heel erg vol helaas.
 

CDK

Forumguru
TVS en VAG Techniek zullen minstens net zo vol zitten, dus dan zou ik naar degene toe gaan die voor jou het dichtstbijzijnde is.
 
Mijn vriendin rijdt vanmiddag nog met de Skoda naar JD Engineering voor een diagnose rit. Die geven vervolgens een eerlijk advies waar wij op basis van een keuze kunnen maken. De skoda staat er verder wel heel compleet bij met o.a. een Columbus navigatie.

Daarnaast staat er ook een 1.8 zonder ABT te koop van 2010 met 110.000 op de teller. Maar die heeft zo'n raar uitziende Pioneer radio (AVIC-F3210BT).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
En echt super dat jullie allemaal zo snel en eerlijk reageren.
Bedankt! Geeft mij een warmer gevoel bij het worden van een Skoda rijder.
(het alternatief was een Ford Focus Wagon met 150 of 182 pk)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
en als aanvulling op Corné zijn mooie post, alsook de broodnodige ONZIN ...


...










...




dus wat dat betreft kom je in een warm bad terecht

DIT is een foto van onze laatste meeting sé!

hot%20tub.jpg


:deuk: :deuk: :deuk:
 

Kempes

Forumguru
Mijn vriendin rijdt vanmiddag nog met de Skoda naar JD Engineering voor een diagnose rit. Die geven vervolgens een eerlijk advies waar wij op basis van een keuze kunnen maken. De skoda staat er verder wel heel compleet bij met o.a. een Columbus navigatie.

Daarnaast staat er ook een 1.8 zonder ABT te koop van 2010 met 110.000 op de teller. Maar die heeft zo'n raar uitziende Pioneer radio (AVIC-F3210BT).

Je laat je toch niet tegenhouden door een radio? Daar kan altijd een andere ingezet worden.. (als je het zelf niet kan wil iemand je er vast wel mee helpen..)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Schippersss

Forumguru
Mijn vriendin rijdt vanmiddag nog met de Skoda naar JD Engineering voor een diagnose rit. Die geven vervolgens een eerlijk advies waar wij op basis van een keuze kunnen maken. De skoda staat er verder wel heel compleet bij met o.a. een Columbus navigatie.

Daarnaast staat er ook een 1.8 zonder ABT te koop van 2010 met 110.000 op de teller. Maar die heeft zo'n raar uitziende Pioneer radio (AVIC-F3210BT).
Ben wel benieuwd. Laat je het nog wel even weten hier?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Heren (en misschien zelfs dames), de auto is vandaag door JD Engineering in een diagnose rit met apparatuur gecontroleerd. En ze zeiden dat de auto goed getuned was en over 210 pk beschikt.

Door de tuning is de auto sneller maar helaas niet zuiniger. Iets wat bij benzine auto's sowieso niet bereikt kan worden met tuning (zei JD). Of de auto extra slijtage door de tuning heeft is afhankelijk van het rijgedrag van de vorige eigenaar. Maar ze konder geen sporen van extra slijtage vinden.
 

CDK

Forumguru
@Koost, dat is goed nieuws, toch blijf ik nieuwsgierig naar een rollenbank uitdraai :jaja: Op 5 september is er een meeting in Varsseveld bij TVS Engineering en daar kan je voor een prikkie een dynorun laten doen incl een vermogensrapport, naast een gezellige dag heb je dan ook iets tastbaars in handen, dus ik zou zeggen kom samen met ons een gezellige dag beleven in Varsseveld ;)
 

Cordoba

Forumguru
@Koost, blijkbaar is deze tuning wel netjes gedaan door ABT, maar de naam ABT is absoluut geen garantie meer voor kwaliteitswerk. Wat de prijs van ABT-tuning betreft: behalve dat je voor de naam betaalt, zal er ook een flink deel van het prijskaartje gereserveerd moeten worden voor schade ontstaan door slechte tuning. (o.a. de koppeling krijgt bij veel tuningen door ABT ongelooflijk op zijn l@zer, doordat er forse pieken in het koppel vaak gevolgd worden door diepe dips. Dat is ook precies de reden dat je voorzichtig moet zijn met ABT-tuning, die tuningsoftware op zich is snel genoeg vervangen door een betere software, maar al opgelopen schade/slijtage wordt daar niet minder van. Gelukkig lijkt er bij de O2 die je hebt gevonden geen probleem, dus hoef je je daar verder niet druk over te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Morgen gaan we het met de garage over de prijs hebben. Momenteel staat de (ex-lease) auto op 17 inch velgen met winterbanden. En daar willen we nog wel zomerbanden bij op natuurlijk ook nette velgen. De garage zegt dat dat € 800 zou moeten kosten. Hebben jullie tips wat handig is?

Onderhandelen over de prijs van een auto, altijd lastig.

@Corné de Kluijver Dank voor de tip voor 5 september in Varsseveld.
Zou leuk zijn een meting te doen. Is alleen wel een aardig ritje vanuit Groningen :-/
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
800,- voor OEM Skoda velgen met banden in minimaal 17" nageltje nieuw is een koopje hoor.
Je kan natuurlijk ook marktplaats, Facebook groepen en eBay afstruinen voor een mooie gebruikte set.
 
Hier even een update over mijn Skoda :-)

Gisteren de Skoda Octavia 1.8 TSI ABT opgehaald in Zwolle.
Voor het eerst een uur lang snelweg er mee gereden.
En dat rijdt echt heel erg lekker.

Qua verbruik bij 130 per uur zo'n 1 op 13.
Is dat redelijk normaal?

En ik zag op de onderhoudshistorie dat er 20.000km geleden nog een nieuwe versnellingsbak en vliegwiel in is gekomen.
Dat zou eventueel te maken kunnen hebben gehad met de extra belasting door de tuning.

Verder zit er een Columbus radio in met ogenschijnlijk een telefoon functie maar ik heb geen idee hoe ik een telefoon moet koppelen. Onder media staat er ook geen bluetooth optie. Suggesties zijn welkom. De handleiding biedt ook niet veel soelaas.

Verder vind ik het muziek geluid nogal schel en het lijkt voornamelijk vanuit de kleine speakers in de deuren te komen. De bas is wel diep. Maar ik denk dat ik die tweaters in de voordeuren maar moet gaan upgraden. Zijn daar ook suggesties voor?

Maar ik mag mij dus vanaf gisteren ook een Skoda rijder noemen.
Ik groet de andere Skoda rijders op de weg ook maar die snappen het nog niet ;)
 
Bovenaan Onderaan