Advies aankoop Superb 2009

nikke_man

Nieuw lid
Allen,

Heb een Superb 1.8 TSI (DSG) Elegance uit 2009 met 150.000 km op het oog.

Kunnen jullie mij vertellen, op welke punten ik moet letten tijdens de aankoop en of er bekende problemen zijn met de motor of de automatische versnellingsbak?

Mvg, Nick.
 

ertromp

Forumguru
Olieverbruik. Daar is hier zat over te vinden op het forum. Dit komt door verkeerde constructie olieschraapveren
Slippende koppelingen in de DSG
Mechatronic van de DSG
 

CDO

Forumguru
en als je er een treft zonder absurd hoog olieverbruik, dan heb je een hele fijne auto!!

Die van mij is net gemodificeerd vanwege het olieverbruik en dat is tot op heden 165k eigenlijk het enige vervelende geweest.
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Die van mij heb ik bij aankoop voorzien van een nieuwe motor zie mijn onderschrift(handtekening) ivm olieverbruik. over het algemeen heb je bij 150.000 al duidelijke aanwijzingen of je een olieboot hebt. Het vervelende is alleen dat je dit pas merkt als je ca 800 tot 1300km heb gereden in de meeste gevallen.

Bij mij zag men duidelijke sporen rondom de turbo en motor maar dit zegt natuurlijk niet wat er daadwerkelijk binnen gebeurd.
Verder merkte ik tijdens de proefrit naar mijn dealer vanuit Groot-Ammers naar Halle dat het lampje begon te branden en dat ik weer een halve liter olie moest bijvullen.

maar nogmaals lees mijn verhaal en als je een olieboot hebt geef dit aan als je hem wilt kopen en zorg dat hij zo'n 3000 tot 5000 euro van de prijs af doet. Zodat je kosten van een reparatie(schraapveren enz) of motorswap kan opvangen.

De DSG is een heerlijke transmissie en deze zou ik zeker de volgende keer ook kiezen heb nu een handbak namelijk. In dit geval heb ik bewust voor een handbak gekozen omdat het niet in mijn budget lag om eventuele kosten van de DSG op te vangen als deze er zouden zijn zoals Mechatronic of andere zaken.

Buiten dit is het een super(b) auto met een pittig en toch een rustige motor.En ik hoop er zeker nog een paar jaar in te rijden.
 

bobbl

Forumguru
De SuperB is een zeer fijne auto, DSG is super, ik rijdt met een DSG 6 en die schijnt minder problemen te kennen dan de DSG7.
Olie verbruik staat al veel over geschreven opdit forum.
Succes met je keuze.
 

Jan Krukas

Senior Member
Ja wel even na vragen wat betreft het olie verbruik dit is erg belangrijk met de DSGheb ik geen ervaring
Ik heb een h,bak voor de rest een heerlijke auto veel succes met de aankoop Gr Jan .:thumbsup:
 

nikke_man

Nieuw lid
Allen, bedankt voor jullie reactie's.

Heb inmiddels een proefrit gemaakt in de desbetreffende auto, maar toch besloten niet tot aankoop over te gaan.

Wat me wel opviel (als niet Skoda rijder), wat een ruimte heeft die auto zeg en wat een fantastische zit.

Dan de reden dat ik zeg, ik zoek nog even verder. Auto heeft weer een onderhoudsbeurt nodig (30.000 km geleden). De dsg bak gaat niet in de R met een ...... hoe zeg je dat ...... een klik, wat je bijvoorbeeld wel voelt bij de D en P. Lichte bekleding, wat resulteert in hier en daar wat kleine vlekjes, kleine beschadiging aan de bumper (op zich wel weg te werken met een lak stift). Tevens geen garantie en betreft het onderhandelen over de prijs lagen we te ver uit elkaar.

Maar, al met al, wel een geweldig mooie wagen! Nu even geduld hebben totdat ik de juiste tegenkom.

Nick.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan