Adres voor levering en inbouw originele side Assist en standkachel

El Fuego

Senior Member
Ik ben op zoek naar een bedrijf (forumleden met verstand van zaken mogen ook) die het achteraf inbouwen van het originele dodehoek detectiesysteem (Side Assist) en de originele standkachel in mijn VW Arteon kunnen verzorgen. Welke suggesties hebben jullie hiervoor?
 

EdK

Forumguru
De orginele standkachel is zover ik weet van Webasto dus via hun site kun je alle dealers in NL terug vinden.
Dode hoek , denk niet dat dealers (VW) dit gaan doen voor je, zou eens informeren of een VAG Techniek die uitdaging aan wil gaan...
 

El Fuego

Senior Member
Dode hoek , denk niet dat dealers (VW) dit gaan doen voor je, zou eens informeren of een VAG Techniek die uitdaging aan wil gaan...

Los van of zij het willen doen, is het ook de vraag of ik het door een VW-dealer wil laten doen. Vind de prijsopgave die ik heb ontvangen nou niet direct concurrerend......

Update: per mail contact gehad met VAG-Techniek: zij geven helaas aan niet in staat te zijn dit soort inbouwprojecten uit te voeren.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Vind de prijsopgave die ik heb ontvangen nou niet direct concurrerend......
Tsja had je anders verwacht van een officieele dealer ?
Denken dat zij het alleen kunnen !
Wilde zelf bij een caddy CC hebben, volgens dealer niet mogelijk orgineel, ach en VAG techniek bouwde orgineel in een half uurtje in met aanmelden in VCDS.... en voor een heel schappelijk bedrag.
 

Antera

Donateur
Het inbouwen van Side assist is mogelijk geen simpel werkje maar te doen. kufatec verkoopt de set compleet met kabels en sensoren enz alleen het calibreren is wat lastiger en volgens mij het beste met VAS te doen al heb ook deze linkjes gevonden hieromtrent:

https://www.drive2.ru/l/10127701/ en https://www.drive2.ru/l/10127918/

Dus een uitdaging is het wel

De standkachel kan je in laten bouwen via ene van de dealers van webasto die weten precies hoe en wat en werkt het beste lijkt me
 

El Fuego

Senior Member
Voor de Side Assist heb ik contact opgenomen met het door @Rallye genoemde Carlectra. Is voor mij mooi in de buurt gevestigd. Zij komen met een voorstel. Blijkt dat ze ook een standkachel kunnen inbouwen, dus dit wordt meteen meegenomen in het voorstel. Afhankelijk hiervan neem ik wel/niet contact op met de Webasto-dealer in mijn regio. Ik weet alleen niet of zij het VW-systeem kunnen leveren, ook al zijn de kachels die af-fabriek komen van Webasto. Lees namelijk alleen maar over after-marketsystemen die bediend worden door een app en afstandsbediening van Webasto.
 

Gysman

Actief lid
Chrome vraagt aan mij of hij het voor me moet vertalen. Dat doet ie vrij aardig:

"Goede zaterdagavond, mijn beste vriend.
Vandaag zal ik het hebben over het kalibreren van het hulpsysteem voor wederopbouw in "thuisomstandigheden". Nee, je hebt niet verkeerd begrepen, deze dure procedure (van 6000 roebel) is heel goed mogelijk in levensomstandigheden."
 

Rallye

Forumguru
Ik heb een Webasto die achteraf is ingebouwd, bedienbaar via de Webasto-app/sms (er zit een bediendeel met een simkaartje in de auto). Nadeel daarvan is dat je voor vertrek uit de auto eerst de verwarming op high en ontwaseming moet zetten als je de volgende dag de standkachel wilt aanzetten. Een OEM standkachel is mogelijk beter geïntegreerd met de kachel van de auto. Die OEM-sets zijn ook verkrijgbaar, zie voor een Skoda Octavia (voor VW kon ik zo gauw niet vinden) hier: https://www.cars-equipment.com/en/shop/webasto-eberspacher-kits-parts-10/, waarbij mogelijk ook de scahkelaars in je dasboard koeten worden aangepast. Ook bij de OEM-kit lijkt de bediening via app/sms in te bouwen: https://www.cars-equipment.com/en/s...s-10/oem-5q0963513-webasto-telestart-kit-for/ Wellicht kan Carlektra daar ook iets mee?

Ik hoor graag je ervaringen!
 

Diondk

Senior Member
IK zou ook wel sideassit willen hebben op mijn superb uit 2014, wat is er nodig om dit achteraf in te laten bouwen?
 

Antera

Donateur
Sensoren en bekabeling in de achterbumper. Aangepaste spiegels plus bekabeling en dan coderen
 

El Fuego

Senior Member
Scheelt dat de lampjes van de Side Assist bij een Superb in het spiegelglas zitten, anders had je ook nog spuitwerk van de spiegelkappen. Kosten voor leveren en inbouwen van nieuwe en originele onderdelen bij een VW Arteon zijn circa €1.100.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
IK zou ook wel sideassit willen hebben op mijn superb uit 2014, wat is er nodig om dit achteraf in te laten bouwen?
Jij had een S2 toch? Is daar ooit side-assist op leverbaar geweest? In 2011 in ieder geval niet, maar misschien dat het op de S2FL leverbaar was? Als het inderdaad nooit af-fabriek is geleverd, heb je een grote uitdaging.
 

Diondk

Senior Member
Jij had een S2 toch? Is daar ooit side-assist op leverbaar geweest? In 2011 in ieder geval niet, maar misschien dat het op de S2FL leverbaar was? Als het inderdaad nooit af-fabriek is geleverd, heb je een grote uitdaging.
Ja een s2 Fl van 2014. Wordt er gebruik gemaakt van de parkeersensor aan de zijkant voor side assist? Ik weet niet waar ik terug kan vinden wat er leverbaar was voor de facelift.

Ik heb ook geen volledige officieele lijst van de opties die ik op mijn auto heb. Ben nog aan het kijken waar ik een optielijst kan vinden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ook geen volledige officieele lijst van de opties die ik op mijn auto heb.
In de kofferbak en in het instructie- of onderhoudsboekje zit een sticker met alle uitrustingscodes van de auto, daarmee kun je terugvinden wat er allemaal van huis huis op zit. Zijn websites voor (en met de zoekfunctie is er hier het forum ook het nodige over te vinden.
 

El Fuego

Senior Member
In aanvulling op reactie van @Canon-Eye : zoek op internet naar een VIN decoder. Op basis van je chassisnummer kun je dan zien welke opties er allemaal op je auto zitten. Sommige bieden een rapport (tegen betaling) aan.
 
Bovenaan Onderaan