Adieu Octavia, Welkom Octavia CNG!

gjhu

Senior Member
Ik was al een tijdje aan het kijken, rekenen en het thuisfront aan het bewerken en uiteindelijk besloten de 1.0 TSI Ambition business in te ruilen voor een 1.4 TSI Gnc Style.
Van Quartz Grey naar Cappuccino Beige en van een hatchback naar een combi.
Na alle adviezen en berichten hier op het forum een hele mooie Octavia uit 2018 gevonden met recente CNG keuring en bijna alles wat ik zocht in m'n volgende auto. 80000 km minder en een paar jaar nieuwer.
Tot nu toe bevalt het prima. Krijg alleen de melding Side Assist niet beschikbaar, daar gaat nog naar gekeken worden (als iemand advies heeft hoor ik het graag, las al iets over een software update) Op advies (dank @Simon2604 en @wtebra )hem vol gegooid met H gas en daar heb ik nu ruim 430 km op gereden. Advies is om 1x per half jaar de benzinetank (50 liter) leeg te rijden. Deze zat nog half vol bij aflevering en voor de zekerheid vol gegooid met E5.
Binnenkort nog wat aanpassingen aan de auto laten doen en ik twijfel nog aan tuning. Ik houd jullie op de hoogte!
 

Bijlagen

  • C7406BA5-7B12-453E-9557-68F3B4F04E71-COLLAGE.jpeg
    C7406BA5-7B12-453E-9557-68F3B4F04E71-COLLAGE.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 57

Herperduin

Forumguru
Top! Mooie upgrade. Mooie foto en leuk op zelfde locatie maar onder andere omstandigheden. Erg mooie kleur ook die je maar weinig ziet. Ben benieuwd naar je ervaringen maar je had al verteld dat je niet had verwacht dat FL zo’n verschil zou maken dus nu ook wel benieuwd naar welke positieve verschillen je ervaart. In ieder geval heel veel plezier ermee en veel veilige en prettige kilometers gewenst.
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

Simon2604

Donateur
Mooie wagen. Deze ook zien staan. Heb nog getwijfeld om die van mij in te ruilen op deze. Hou er rekening mee wanneer je E10 tankt. Dit binnen 3 maanden leeg te rijden. Veel fijne en veilige kilometers gewenst.
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

gjhu

Senior Member
Dank je @Simon2604 . Ik woon vlakbij de grens met Duitsland en tankte met de 1.0 altijd al minimaal E5. Ga ik bij deze ook zeker doen.
 

Kanerr

Forumguru
Veel plezier ermee! CNG is erg fijn maar als je niet in de buurt een tankstation hebt staan kan het knap lastig worden helaas. Maar knappe wagen :)
 

gjhu

Senior Member
@Kanerr gelukkig bij mij in de buurt meerdere stations. 1tje op minder dan 10 minuten rijden. Ook op de route naar het werk kom ik er meerdere tegen. Heb ook goed naar de beschikbaarheid gekeken voordat ik de auto kocht.
 
Bovenaan Onderaan