Adaptive Cruise Control achteraf...?

Picassosax

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Nadat ik op het forum diverse meldingen heb gelezen over gestolen radarunits van de adaptive cruisecontrol en Front Assist kwam ik op de volgende vraag:

Ik heb medio januari een O3 EBL 1.6Tdi besteld met DSG en een hele zwik opties :D. Wat ik wel jammer vond is dat deze uitvoering niet leverbaar was met de Adaptive Cruisecontrol. Optie om een 2.0 Tdi of een Tsi te nemen vielen helaas niet binnen het leasebeleid...dus jammer dan....(denk ik).

Wie van jullie weet of het mogelijk is om alsnog deze 1.6 Tdi EBL te voorzien van Adaptive Cruisecontrol achteraf? Ik weet iig wel dat de Passat 1.6 Tdi DSG wel leverbaar is met deze optie...de motor zal het dus moeten kunnen is mijn redenatie.

Misschien zijn er hier wel leden die dit weten (of zelfs kunnen)....

Ben benieuwd naar jullie reactie...
 

Darkside

Forumguru
Ik heb nog niet gelezen/gehoord dat er radar units ontvreemd zouden zijn.

Verder is natuurlijk technisch mogelijk. Een van de redenen dat ik nu een Golf rij is omdat skoda geen ACC op de 1.2 TSI levert.
Verder is wel de vraag of alle bedrading al aanwezig is in een auto zonder radar? Of dat je die nog moet trekken.
Ook zal je hem moeten aanmelden denk ik en zal de software vrijgegeven moeten worden (dit zal denk ik zo met VCDS te regelen kunnen zijn).
 

Picassosax

Nieuw lid
Ik moet even zoeken, maar het stond in een topic over een Motorstoring. Iemand had een melding van een motorstoring bij inschakelen van de cruise control. Bij controle in de garage (later) bleek dat er een zwart gat zat op de plaats waar de ACC Unit (radar) had gezeten. Ik heb al ff zitten zoeken maar kan t topic niet zo snel vinden.

Op zich is dat niet de topic maar de vraag of het idd evt met VCDS mogelijk is....
 

ertromp

Forumguru
Onlangs was de duurtester van Autoweek een O3 RS nog aan de beurt: gestolen front assist camera.
Blijkt er super makkelijk uit te halen te zijn
 

Olavio

Senior Member
De front assist camera? is dat een nieuwe accessoire of gewoon de voorruit? Of bedoel je het front assist blokje? In ieder geval hebben we nu dus weer de volgende 'makkelijk uit te bouwen' accessoire te pakken na de Columbus. Wellicht is het beter om de auto maar niet meer op slot te zetten, dan kan alles in ieder geval zonder schade 'uitgebouwd' worden. Ik wacht nog op een gestolen panodak:mad:
 

Joske

Forumguru
de camera zit achter de voorruit é :D

als ze die al meenemen... kunnen ze beter HEEL de auto meenemen,niet?
 

auriga

Forumguru
Voordat je acc overweegt, lees de handleiding er nog eens goed op na. (Pag 158)
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn
ImageUploadedByTapatalk1426715669.036028.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst welkom op het forum @Picassosax :bloemen: Zou je je voor willen stellen in het meet & greet deel van het forum?

Wat adaptive CC betreft: of het mogelijk is, is afhankelijk van een aantal zaken, niet alleen op bepaalde zaken zoals bijvoorbeeld een radar aanwezig zijn, maar ook of bijvoorbeeld bepaalde modules de juiste (geschikte) versie zijn voor ACC. Van de eigenaar van Vagtechniek weet ik dat ie zijn eigen auto later heeft voorzien van ACC, maar dat wil nog niet zeggen dat het voor anderen ook een betaalbare mogelijkheid is. Vagtechniek is Nuenen is wel hét adres voor dergelijke aanpassingen (die weten meer op dat gebied dan de dealers).
 

Antera

Donateur
Het word meen ik binnenkort als later inbouw aangeboden bij de dealer. van Horen zeggen. Ik heb een topic gevonden van iemand die het heeft gedaan in zijn seat. Kan het topic niet meer vinden maar was redelijk wat werk maar wel te doen
 

Darkside

Forumguru
Voordat je acc overweegt, lees de handleiding er nog eens goed op na. (Pag 158)
Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn
Bekijk bijlage 35969
Je moet altijd op blijven letten.
Maar Situatie A heb ik nog geen last van gehad. Dit lijkt me meer op snelwegen en daar loopt de kromming van de bocht niet sterk genoeg. Dat mijn ACC ingrijpt
Situatie B: was ik bang voor. Maar motor rijders detecteert hij prima. Ik ben wel extra oplettend als er een motor voor me rijdt. Maar tot nu toe detecteert ACC ze 100% en houdt keurig de ingestelde afstand
Situatie C: Als iemand zo naar links gaat terwijl je er al bijna naast rijdt maakt het niet uit of je acc hebt of niet.
Wel kan ACC of FA al vanzelf bijremmen als jijzelf toch niet zo goed oplet.
Situatie D. Dit vind ik lastig en irritant. Als ik netjes iemand volg die dan afslaat dan duurt het heel lang voordat ACC ziet dat de weg vrij is en gaat hij onnodig remmen.

ACC is niet heilig maar het werkt een stuk beter dan ik verwacht had. En zou het niet meer willen missen eigenlijk.
Alleen mag de tijd van "ACC rijklaar" wel verlengt worden. Dat is nu iets van 3 seconden. Als dat 30 zou kunnen worden.
Was het nog makkelijker file rijden.
 

Joske

Forumguru
is toch ZOT eigenlijk é.... :angry:


we zouden er verdorie 10.000 Volt op moeten zetten.. laat ze dan maar eens hun geluk beproeven! :tegek:

electrocution01_blue.gif~c200
 

Olavio

Senior Member
In ieder geval is het wel netjes gedaan zo te zien :cry:. Dat zie je wel eens anders bij de Columbusboys.
 

Stinger

Actief lid
Ik weet het niet zeker. ACC achteraf inbouwen zou geen probleem zijn. Het aanmelding in ECU zal wel een uitdaging. Ik denk dat een VCDS of VCP kabel niet voldoende is om het aan te melden in de ECU. Het zal wel via SVM moeten gebeuren.
 
Bovenaan Onderaan