Adaptieve en gewone cruise control

ESL

Donateur
Oh sorry, mijn allerlaatste zin ging over travel assist; Ik dacht dat je daarop reageerde. Travel assist stuurt ook actief (is nog weer iets anders dan lane assist trouwens).

Adaptieve cruisecontrol vind ik dus echt helemaal geweldig, ik rijd eigenlijk alleen maar op die cruisecontrol. maar mijn vrouw gebruikt het bv ook nooit; die vindt het onrustig rijden.

Jeroen van Arkel

Senior Member
Ja wordt idd tricky bij Duitse speed bumps of verdrijvings heuvels. Maar kom op. De software is wel awesomely gooooood tov alle andere merken. Rijdt een keer met travel assist of hoe het ook mag heten in welke VAG vorm. Bv in Duitsland als je naar de Kaufland gaat en gaat tanken en dan is het FOUTLOOS

Rallye

Forumguru
Nee, sorry, niet met je eens. Lane assist blijft vreselijk. Travel assist is nog erger,

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Hopeloos systeem......
Blij dat antera dit kon aanpassen zodat hij ingesteld blijft op laatste instelling
En dat is bij mij al 4 jaar nu op UIT

Jeroen van Arkel

Senior Member
Een systeem van lane assist vergelijken met travel assist met lane assist ik zeg dat het huidige systeem goed werkt. Fouten bestaan altijd. Maar het lane assist van voorheen wat ik ook in ID3/4 had was idd tricky.

Rallye

Forumguru
@Jeroen van Arkel Tekst van mijn bericht aangepast voor ik jouw reactie zag. Ik had willen zeggen dat ik beide vreselijk vindt - nu staat dat er wel. Lane assist is me te dwingend en Travel Assist maakt het stuur te licht en is niet vloeiend genoeg. En principieel vind ik dat je beide taken aan de bestuurder over moet laten, ook al gaat dat wel eens fout.

Jeroen van Arkel

Senior Member
Dat is ook wat de bedoeling is. Het is geen autonoom rijden klasse 2. Maar zoals vag zegt er. Ondersteuning vooral op lange afstanden op snelwegen. Maar mijn eigen ervaring met minimaal één keer per week ik Duitsland is dat het travel assist pakket van de vw wel goed rijdt. En dat systeem is iets uitgebreider dan die van Skoda of Seat/cupra. Maar gaat ook snel op de Skoda’s komen gezien de updates voor id3/4/5/7 en Phev bij vw en de huidige versie naar Skoda zoals motoreport op youtube ons doet vertellen

Jeroen van Arkel

Senior Member
In ieder geval. Aangezien de assistentie in travel assist bij vw op hoger niveau ligt. En zoals veel auto reviewer zeggen op Audi niveau. Moet ik zeggen dat van alle assistenten die ik gereden heb. Tesla Skoda vw Audi en bmw. De huidige echt wel fijn is. En ja je moet er bij blijven zeker omdat soms een parallel weg op de snelweg wordt gekozen. Morgen rijdt ik vanuit mijn huis in Vleuten naar mijn vakantie huis in Lochem. En ben daar 1,5 week en zal mijn ervaringen van daar lokaal in de Achterhoek delen. Dus zie je mij knipper ff

Bovenaan Onderaan