Adaptieve cruisecontrol.

KaroqRijder

Nieuw lid
Beste mensen,
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Karoq uit 2021. Afgelopen weekend naar Duitsland geweest. De Karoq rijdt prima geheel naar wens! Er is echter een probleem dat als je de auto op cruse hebt staan en netjes honderd rijdt hij ineens op 130 springt en gas gaat geven waardoor je ineens moet ingrijpen. Dit gebeurt vooral in Nederland! Herkent iemand dit probleem?
Groet Jan.
KaroqRijder.

Fortissimo

Senior Member
Verkeersbordherkenning werkt volgens mij bij een hoop auto's niet optimaal. Leuk met die piepjes die je nu verplicht moet krijgen.
Ik rij op een 70-weg met afslagen die 50 hebben staan. Verkeersbordherkenning geeft dus 50 aan.
De borden 70 bij de opritten ziet hij niet aangezien die aan het begin van de oprit staan.

Tijdelijke snelheidsaanpassingen (tot de eerstvolgende kruising) ziet hij wel. Dat het na de kruising niet meer geldt weet hij niet.

Een snelweg kruizen op een polderweg en op een of andere manier is het bord 100 gezien :eek:

KaroqRijder

Nieuw lid
Ik kijk het nog wel even aan en kan het idd altijd nog uitzetten. Maar wat een electronica in deze auto: ik had hiervoor een Verso 1,8. Ik geniet wel als ik in de Karoq rij!

Bovenaan Onderaan