E
Ex-lid 2926
Afgelopen dinsdag op de A7 richting Groningen. "pling" + oplichten waarschuwingslichtje bandenspannning. Snel de afrit Hoogkerk en auto aan de kant gezet. Sissend geluid vanuit de (winterband) rechts achter. Pech, maar aan de andere kant weer een geluk dat mijn O2 voorzien is van een volwaardig reservewiel. En een wiel verwisselen is binnen 10 minuten gefikst. Dat dacht ik dus. Ontbrak de adapter van de slotbout. Vorige maand heeft de auto een 120.000 beurt gehad bij de dealer, inclusief een nieuw setje remblokken. Heeft de monteur dus vergeten de adapter weer terug te leggen in de daarvoor bestemde opening in het styropor blok onder de bagageruimtevloer.
Bleef dus niets anders over de mobiliteitsservice te bellen. Die stuurde de wegenwacht. De wegenwachter sloeg een metalen huls over de slotbout en kon de bout toen losdraaien. Wiel verwisseld en met 4 i.p.v. 5 bouten vastgezet. Dealer gebeld. Zouden informeren bij de monteur die mijn auto onderhanden heeft gehad en dan zou ik teruggebeld worden. Is dus niet gebeurd. Morgen maar weer even bellen en wat nadrukkelijker vragen welke oplossing zij in gedachten hebben. Foutje ligt bij de monteur. Wil namelijk ook graag weer mijn zomerwielen monteren.
Bleef dus niets anders over de mobiliteitsservice te bellen. Die stuurde de wegenwacht. De wegenwachter sloeg een metalen huls over de slotbout en kon de bout toen losdraaien. Wiel verwisseld en met 4 i.p.v. 5 bouten vastgezet. Dealer gebeld. Zouden informeren bij de monteur die mijn auto onderhanden heeft gehad en dan zou ik teruggebeld worden. Is dus niet gebeurd. Morgen maar weer even bellen en wat nadrukkelijker vragen welke oplossing zij in gedachten hebben. Foutje ligt bij de monteur. Wil namelijk ook graag weer mijn zomerwielen monteren.