Ad blue

MennoW

Forumguru
Iemand al ervaring met het vullen van de Ad blue tank?
Schijnt nog al een gehannis te zijn.
Tips zijn welkom.

paultie

Forumguru
gewoon je adblue tank elke dag met je eigen natuur product vullen :D scheelt weer gehannes bij de dealer.

CDK

Forumguru
Makkelijkste is om gewoon op de snelweg aan een vrachtwagenpomp te gaan staan en dan met het vulpistool bijvullen. Esso is over het algemeen het voordeligst met €0,69* / liter....

Spoetnik

Forumguru
Zit er wel een magneet in die vulpijp van Superb? Anders gaat het niet werken. De Nozzle van de Ad blue pomp gaat dan niet open. Bij vrachtwagens zit er een magneet in de vulpijp. Moet je toch een cannetje kopen.

CDK

Forumguru
Ik zie regelmatig Crafters en Sprinters met de kap open staan om AdBlue te tanken, dus met die magneet loopt het wel los denk ik...
En bij de Superb zit de vulopening waarschijnlijk naast de vulopening van de dieseltank achter hetzelfde klepje??

paultie

Forumguru
@ruudje daar had die wel moeten zitten als ik mij een ander draadje op dit forum kan herinneren.

Update: net een zitten googlen. kwam dit op youtube tegen voor de passat. mogelijk hebben ze het reservoire verplaatst naar de kofferbak?

roadcrew

Nieuw lid
Hoe ad blue bijvullen? Er is een handig hulpmiddel voor. Instructie boekje. Downloaden bij skoda of via de app

Spoetnik

Forumguru
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt,;) maar bij de Scania's,Volvo's en Mercedessen bij ons is dat zeker niet het geval.

Ook jullie Scania's, volvo's en Mercedessen hebben wel degelijk zo'n ding in de vulpijp van de Ad Blue tank. Iedere Nozzle van een verkoopinstallatie heeft een magneet en dit is de tegenmagneet. Zonder dit ding gaat de Nozzle van de verkoopinstallatie niet open. Is verplicht. In het begin toen AB nog een onbekend goedje was waren er nog wel eens chauffeurs die het in de dieseltank probeerden te krijgen. Dat lukt door deze beveiliging niet. Ik denk dat dit ding niet in de vulpijp van de Skoda zit maar dat durf ik niet te zeggen. AB magneet.jpg

Monteurtje

Forumguru
De 1.6 tdi heeft geen Adblue. Vooralsnog alleen de 190 pk tdi. En de Yeti heeft ook Adblue. Bij de Superb zit het achter het tankklepje. Yeti in de kofferbak. Daar moet je dus extra voorzichtig zijn met vullen. Dat spul wil je niet in de bekleding of elders in de auto hebben.
De dealers hebben ook de mogelijkheid om tankje te vullen.
Er zijn ook losse flessen te koop. Waar je als het goed is zonder gesmeer mee kan vullen.

Blackokkie2

Forumguru
Kemetyl-AdBlue.jpeg

Bovenaan Onderaan