Actieradius 1.4 phev e-mode

AGTon

Forumguru
Goedemiddag,

Sinds deze week ben ik in het bezit van een 1.4 Phev uit 2021. Nu is dit mijn eerste hybride en het rijden op deze manier bevalt prima.

Ik heb wel een vraagje over de "range" wanneer je volledig elektrisch gaat rijden. Skoda zelf geeft aan ongeveer 50km op een volle accu. Nu snap ik best dat het allemaal afhankelijk is van veel omstandigheden maar wat halen jullie op dit moment uit een volle accu? Bij mij heeft hij aan iets meer dan 30km maar in de praktijk is dit nog minder.

gr.
 
Ik heb er 1 van 2020. range dezer dagen is idd rond de 30-35km , afhangelijk hoeveel stadsverkeer je doet. Ook best in B stand rijden. Airco doet veel af vd range.
In de zomer haal ik 50km op rustige wegen zonder veel remmanoevres. Anders meestal 42-45 km en wintertijd 25-35 km . Lijkt me normale cijfers wat je doorgeeft. Veel hangt uiteraard af vd rechtervoet ;) .
Succes met de wagen !
 

AGTon

Forumguru
Dank voor jouw reactie. Zo te zien hebben wij ongeveer dezelfde range en daar ging het mij om. B-stand zet ik aan als ik er aan denk :). Ik zag echter wel dat in de B stand je remlampen branden bij geen gas geven. Dat vind ik zelf voor mij achterliggers uitermate storend maar misschien moet ik er nog gevoel voor krijgen.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@AGTon Die remlichten gaan pas aan bij een bepaalde, vrij sterke afremming, dus dat klopt wel.
Je zult zelf wat aan het (loslaten van) het gaspedaal moeten wennen....gedoseerd gas minderen.
Bij gas (helemaal) los gaan ze wel aan, maar dat hoort zo.
 

johanl

Actief lid
Wat is de B-stand? Ik haal meestal wel 40-45 in deze tijd, ik denk dat jullie gewoon te diep het gas/electrapedaal intrappen :tongue:
 
je hebt D stand ( gewoon drive zonder actieve recuperatie met gas loslaten) en B Stand ( actieve recuperatie bij gas loslaten). B stand gaat onmiddellijk recuperen bij gas loslaten, D stand enkel wanneer je de rem aanraakt.
Veel hangt inderdaad af hoe anticipeert en welke wegen je rondrijdt. :giggle:
 

johanl

Actief lid
Ik heb alleen Eco, Normaal en Sport. Bij Sport is de recuperatie het sterkst, bij de andere 2 standen pas als de auto gaat remmen voor voorliggers (bijv. bij een stoplicht).
 
De dsg in D stand zetten...en dan nog een korte trekbeweging aan de pook . Dan zie je in je virtual cockpit een B verschijnen. Dan worden alle versnellingen weergegeven met B1, B2, etc. Dit kan je enkel selecteren door de bovengenoemde handeling. Niet op het infoscherm
 
Bovenaan Onderaan