ACT cilinderuitschakeling

mwhite

Forumguru
en in sport stand zetten...
mijn ervaring is dat wanneer de bak in S staat de uitschaking van cilinders vaker is als in D.
Bij rustig rijden dan...:D
 

CharlesTucker

Forumguru
Als je het kompas tussen je klokken hebt staan zou je wel het hele kleine "eco" symbooltje moeten zien als je motor op 2 cilinders draait. En als je heel erg goed oplet kun je het ook voelen, een heel erg licht schokje als ie overschakelt van 2 naar 4 cilinders of andersom. Maar dat voel je alleen onder heel rustige omstandigheden, en dan nog moet je je best doen. Heel veel helpt het ook niet, en Skoda weet dat kennelijk zelf ook als ze in de handleiding al schrijven "geringe vermindering van het brandstofverbruik"
 

wolra

Lid
Ik heb nu gereden met " 1 klok " in het midden ( en dan verdere informatie links, rechts, boven en onder op het scherm ) en zie nu regelmatig bij rustig rijden het eco- symbooltje bovenin verschijnen
( en links onderin de kW's, als dat laag is, verschijnt eco )
 

hemi24

Forumguru
Zou in principe niet uitmaken of je het digitale dashboard nu op 1 klok in het midden hebt staan of op de twee klokken aan beide kanten: het “ECO” teken komt in beide gevallen bovenin te staan…
 

wolra

Lid
Ja, dat klopt, 2 cilinder stond in het midden ( bij 2 klokken )
alleen ' 2 cilinder ' heb ik nu nog maar 1x gezien, eco zag ik wel, maar wist niet, dat
dat in principe hetzelfde was,
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan