Achtervering Octavia Alldrive 4x4

Goedemiddag,

Ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een Octavia Alldrive 1.8 tsi uit 2012. Hiervoor had ik een Octavia Combi 1.2 TSI. Bij de 1.2 was het nodig om hulpvering achter te plaatsen om doorhangen bij beladen te voorkomen. Nu ga ik binnenkort op vakantie met de Alldrive en ik vroeg mij af of deze de zelfde vering heeft als de 1.2? Ik heb hierover contact gehad met Skoda maar zij kunnen hier zo niks over vinden (wat ik enigszins gek vind)
Het serienummer wat ik op de vering vond is 1054 180403 maar Google levert helaas niet veel op.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Gr. Peter

Rallye

Forumguru
Volgens mij heeft de 4WD altijd de onafhankelijke wielophanging, dus die zou anders zijn dan van een 1.2. Hij zou ook wat hoger op de poten kunnen staan. Of dan ook de “vering“ anders is weet ik niet. Kun je dat doorhangen niet eens testen met een paar zakken zand?

Tees

Donateur
De O2 heeft ook bij de 1.2 TSI multilink ophanging achter. Pas bij de O3 hebben ze dit aangepast naar een torsie-as voor de lichtere motoriseringen. De ophanging van een 1.2 en een 1.8 4x4 is dus hetzelfde principe, maar er zit natuurlijk wel ook een aandrijfas op. Kan zijn dat ze daarom voor een andere veerdynamiek gekozen hebben

hemi24

Forumguru
Bij een O2 met 4x4 heb je altijd het verhoogde onderstel met versterkte veren en dempers. Staat als het goed is 25mm hoger dan normaal.

Alldrive is een import uit Duitsland of Oostenrijk?

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bij een O2 met 4x4 heb je altijd het verhoogde onderstel met versterkte veren en dempers. Staat als het goed is 25mm hoger dan normaal.

Alldrive is een import uit Duitsland of Oostenrijk?
Ah oké, hij staat inderdaad even hoger op z’n wielen dan de “normale” Octavia. Dan ga ik er voor het gemak even vanuit dat ik de achtervering niet hoef te verzwaren.

Ik heb even gegoogled en de Octavia Alldrive zoals ik hem heb is alleen maar geleverd in Nederland van oktober 2011 tot januari 2012. Geen Duitse import dus

Bovenaan Onderaan