Achterveren Transportblokken oid

Hallo allen,

Ik heb een vraag mbt de hoogte van de achterveren op mijn o3.
Ik hang er regelmatig een ambulance achter met een totaal gewicht van 1490 kilo.
Mijn DSG mag 1500kg trekken dus daar zit ik net onder.
Ik vind wel dat de achterkant zwaar omlaag hangt na het aankoppelen en het lijkt of de veren dermate zijn ingezakt dat ook zonder trailer de auto wat lager oogt dan in het begin.

Ik heb wel is gehoord dat je er transportblokken tussen kan plaatsen waardoor de achterveer dus minder inveert op het moment dat je een trailer aankoppeld.

Is dit veilig? Iemand ervaring mee? Kan dit gewoon ? Of heeft iemand een ander idee?

bedankt!
 

CDK

Forumguru
transportblokken zijn alleen voor voertuigen die vervoerd worden op een auto ambulance. de opties die wel mogelijk zijn...
1) progressieve verlagingsveren monteren, deze zakken minder ver in bij vergelijkbare belading / kogeldruk.
2) hulpveren monteren, bij voorkeur opblaasbare balgjes die je alleen opblaast indien nodig (net als @andrehj)
 

andrehj

Forumguru
Als je auto standaard al wat te laag hangt en je vaak aanhangers trekt, zijn hulpveren (van MAD of Carsupport) de beste oplossing. Balgen kunnen ook, maar zijn duurder, lastiger te installeren en minder degelijk. Voordeel van de balgen is dan weer dat die regelbaar zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk allereerst dat je de verkeerde benaming hebt gebruikt. Behalve de (betere) oplossingen die al door anderen genoemd zijn in dit topic, denk ik dat je geen transportblokken bedoeld, maar andere blokken, ik geloof dat ze 'bump stops' of iets dergelijks heten. Dat zijn rubberblokken die het verder inveren voorkomen, en zijn bijvoorbeeld bedoeld om te voorkomen dat een auto met een zwaar beladen kofferbak, van een stoepje (uitrit), of een drempel afrijdt, en door het inveren van de achterveren met de onderkant van de achterbumper de stoep/drempel raakt. Lijkt me onnodig om te zeggen dat dit geen fraaie oplossing is, en als ze bij hogere snelheid actief worden wel eens kan leiden tot het uit koers raken van de auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan