Achteruitrijlampje, te weinig licht : nut t.o.v. functies

andrehj

Forumguru
Nee, het probleem deed zich voor in Firefox en Chrome, maar alleen op mijn werk. Ik denk dat het internetfilter daar de toegang tot de fotosites wegfilterde.
 

RefleCs

Forumguru
Heb je de lampen ooit op de auto gezet? Zo ja dan ben ik wel benieuwd naar hoeveel licht je nu naar achter uitstraalt ;)
 

ertromp

Forumguru

passatboy

Forumguru
ik denk dat ie de vraag aan mij stelt , ik had toch de originele lampen van torretje omgebouwd en 2 extra lampjes in de knipper units ingebouwd
wel nee ik heb ze nog niet ingebouwd , maar ik wil dat wel eens doen voor u en dan een foto er van nemen , voorlopig rijden we nog steeds vrolijk rond met de verdonkerde omgebouwde lampen
zal volgende week ze er eens insteken en een extra kabel leggen van links naar rechts , anders heb ik links geen achteruitrijsignaal
 

RefleCs

Forumguru
ik denk dat ie de vraag aan mij stelt , ik had toch de originele lampen van torretje omgebouwd en 2 extra lampjes in de knipper units ingebouwd
wel nee ik heb ze nog niet ingebouwd , maar ik wil dat wel eens doen voor u en dan een foto er van nemen , voorlopig rijden we nog steeds vrolijk rond met de verdonkerde omgebouwde lampen
zal volgende week ze er eens insteken en een extra kabel leggen van links naar rechts , anders heb ik links geen achteruitrijsignaal

Inderdaad ;) ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat.
 

hpolie

Senior Member
Nog even terug komend op de achteruit rij lichten, ik heb deze vraag op Facebook bij Škoda Nederland geplaatst en zie hier onder de vraag en het antwoord.

ŠKODA Nederland
Opties voor dit verslag
Welke Simply Clever-oplossing zou er op iedere auto moeten zitten? Foto's zijn welkom

Henk Polie Op alle Fabia II Combi ook 2 achteruit rij lichten, daar er nu maar 1 op zit en net een roestige spijker is en je bijna niets ziet in het donker met achter uit rijden. Dat is een zeer groot gemis en als Symply Clever zouden ze dat als nog met een terugroep actie in orde kunnen maken.
19 uur geleden · Bewerkt · "}" title="Leuke reactie" data-reactid=".1.1:3:1:$comment270700809755178_1003058:0.0.$right.0.$left.0.3.$likeToggle:0:$action:0">Vind ik leuk · 2 · Beantwoorden
 
Laatst bewerkt:

fugitibo

Actief lid
Hallo , heb een vraagje hier over. Heb je dit gedaan bij beide lampunits ?
Ik wil dit namelijk ook doen , maar het lijkt mij zelf niet zo mooi als op de ene unit 2 witte lampen zie ( de originele achter-rij licht plus de extra in de knipper kamer ) en aan de andere kant alleen maar in de knipperlicht ruimte . Kun je de originele achterij licht niet zo maken dat het een mistlicht kamer word ?door bijv rood te maken ? Zodat je 2 witte lichten heb bij achterwaarts rijden en 2 rode lichten heb bij achtermistlicht voeren ?
Trouwens je heb het mooi gedaan iets wat bij ook gaat bezig houden ergens in de komende dagen .
grtz fugitibo

zo het inbouwen is klaar in 1 lamp
wat hebben we gedaan , in de knipper kamer ( die ook een wit glas heeft en reflecterend binne zijde ) heb ik 2 van die standlicht fittingen bij geplaatst , en ik heb daar 10 watt lampjes in gestoken in de plaats van de 2 watt standlichtjes , ik heb een voor en na foto gemaakt van de licht opbrengst , enkel nog maar 1 lamp en nog niet gemonteerd in de auto , ik had de fabia niet deze avond ( vrouw ontsnapt soms met de wagen :tegek: )
ook heb ik de knipper licht unts binne voor in de spiegels in te bouwen , deze ga ik eerst aanpassen met ambiente verlichting die naar de grond schijnt , ik denk dat ik daarvoor die originele skoda ambiente verlichting voor ga bestellen , ma dat is een projectje voor later , nu trug naar de lampen , hier komen de pics
de lamp klaar om te modden


de units die ik ga bij plaatsen
hier de eerste test :geek:
 

Canon-Eye

Forumguru
Speciaal voor @Eemspoort (en voor @Joske natuurlijk) dit oude topic weer even opgedregd. Zie post 1 (8 pagina's discussie geleden :D ) voor de betreffende foto.
Ben momenteel op vakantie en een linkje naar die ene specifieke post maken wil niet erg op de tablet, dus dan maar even zó...
 

Eemspoort

Forumguru
Toegegeven, het is WEL praktisch! :D
Maar ik geloof dat ik dan toch liever een andere oplossing zou zoeken.
Bedankt voor de tip!
 

micky

Forumguru
Dat deze actie 8 pagina's discussie opgeroepen heeft snap ik heel goed, dat het zal werken geloof ik wel, maar :nailbiting::sterretjes::wavecry:
Voor een paar 10tjes had je een achteruitrijcamera met infrarood gehad die je zo in had kunnen bouwen, dan had je er overdag ook nog wat aan gehad.
goed het is jouw auto en als jij hier tevreden over bent is het goed toch?

en dan bedoel ik zoiets, ook handig voor de caravan:

http://nl.aliexpress.com/item/car-r...le-4-3-TFT-LCD-Color-Rearview/1590523714.html
 

passatboy

Forumguru
ik heb de oplossing hier gepost, en voor een paar euros om te bouwen , ma ja mensen blijven twijfelen daar over , om trouwens nog eens trug te komen op het feit dat je dan rechts het achteruitrijlicht nog steeds in de originele unit hebt zitten , dat klopt , maar kan opgelost worden door een engelse lamp te kopen , dan verhuis je het achteruit rij gedeelte naar de knipper kamers , kabels van de linkse lamp naar de rechtse en door verbinden , hetzelfde met de mistlampen , je hebt dan 2 units met rode mistlicht kapjes , die moet je ook gewoon aan elkaar door verbinden , en je hebt dan 2 mistlichten ,
perfecte oplossing , en de fotos staan hier nog en zelfs de links voor de onderdelen te bestellen
waar twijfelen jullie nog eigenlijk aan
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat is wellicht jouw oplossing, maar zeker niet DE (enige) oplossing - zoals in post #1 trouwens al overtuigend bewezen werd.
Ik zou er ook nu nog geen seconde over twijfelen om te besluiten dat ik niet aan die achterlichtunitknipperkamerfittingenoplossing ga beginnen...
 
Bovenaan Onderaan