Achteruitrijden Spiegelpositie

SupremeBeing

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en zal mij dus even voorstellen, ik ben Bob en ik ga binnenkort ook een Skoda Superb rijden. Ik zie hier veel mensen die vriendelijke en duidelijke reacties geven dus heb mij ook aangemeld voor dit forum.

Ik had meteen al een vraag aangezien ik dat tegen kom als ik het na zoek op het internet.
Ik zie dat het mogelijk is om de rechterbuitenspiegel te laten verdraaien als ik de auto in de achteruit versnelling zet, is het ook mogelijk om dit bij beide spiegels te doen? Dit omdat ik ook wel eens de stoeprand aan de andere kant heb zitten.

Met vriendelijke groet,


Bob
 
Welkom op dit mooie forum Bob. Er is ook een meet & greet topic waar je je kunt voorstellen. Wordt zeker gewaardeerd.

Voor wat betreft je vraag moet ik je helaas teleurstellen. De linkerkant draait niet automatisch naar beneden en ik heb nog geen instelling kunnen ontdekken waarmee dat wel zou kunnen.

De rechtsgestuurde Superbs kunnen dit wel... lijkt me ook een softwaredingetje. Misschien is er met vcds iets te vogelen, maar daar heb ik geen verstand van. @Antera wel.
 

reinierh

Senior Member
Dat moet ik toch eens opnieuw uitproberen, want het staat me bij dat dit gewoon werkt. Je moet dan wel de spiegelschakelaar op de juiste spiegel zetten. beide lukt volgens mij niet. (misschien wel als ingesteld staat dat de spiegels synchroon moeten verstellen)
 

Antera

Donateur
Dat zou idd wel kunnen misschien dat je hem op links moet zetten dat heb ik nog niet geprobeerd en nooit zo over nagedacht :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

reinierh

Senior Member
Helaas vergist met mijn vorige auto's weer een puntje waarop VW achterloopt. Alleen de rechter spiegel gaat omlaag.
 

Rallye

Forumguru
Overigens: als beide spiegels omlaag gaan kun je geen achteropkomend verkeer meer zien voordat je de deur open doet. Vervelend voor fietsers.....
 

B.Stuurder

Forumguru
Wanneer je geen elektrische stoelbediening hebt met geheugen komt de spiegel niet lekker terug in de oude positie. Ik gebruik het niet meer, ik kon elke keer mijn rechter spiegel opnieuw instellen.

In plaats daarvan gebruik ik automatisch inparkeren, tot dusver stond hij altijd netjes op afstand van de stoep. Waar je wel op moet letten is de auto vóór je in het parkeervak, daar oriënteert de auto zich namelijk op, staat deze auto op de stoep of met de wielen tegen de stoeprand, dan zal dat met jouw wagen ook zo zijn! In dat geval kun je altijd nog de spiegel laten kantelen.
 

dirkie996

Forumguru
@B.Stuurder : Inderdaad, je moet elektrische stoelbediening met geheugen hebben. Bij de configuratie van m'n nieuwe octi, moest ik zelfs de buitenspiegels met geheugenfunctie bij bestellen, om zo voor m'n vrouw en mij elk een setting via 'n persoonlijk in te stellen sleutel te hebben.
En om dit alles mogelijk te maken, moest ik lederbekleding v/d stoelen aanvinken, omdat het met de standaardbekleding blijkbaar niet mogelijk was. U hebt toch ook de dynamic stoelen, die dezelfde zijn zoals in de RS?
Zo kom je om 1 nuttig accessoire te hebben, in praktijk 'n heel stuk duurder uit, door die verplicht mee te nemen opties erbij.
 

B.Stuurder

Forumguru
@dirkie996 ja dat is de truc van autohandelaren, wil je een populaire optie, dan moet je ook een paar minder populaire opties kopen. Voor zover ik weet is de spiegelbediening altijd elektrisch en doet deze mee in het stoelgeheugen, maar dat is in Nederland en op de oude O3, ik kan er wel iets bij verzinnen dat ze dat met de FL anders doen en je dwingen om de opties los te kopen.

Ik heb inderdaad de Dynamic stoelen, maar daar was geen elektrische verstelling op te krijgen helaas.
 

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 ja dat is de truc van autohandelaren, wil je een populaire optie, dan moet je ook een paar minder populaire opties kopen. Voor zover ik weet is de spiegelbediening altijd elektrisch en doet deze mee in het stoelgeheugen, maar dat is in Nederland en op de oude O3, ik kan er wel iets bij verzinnen dat ze dat met de FL anders doen en je dwingen om de opties los te kopen.

Ik heb inderdaad de Dynamic stoelen, maar daar was geen elektrische verstelling op te krijgen helaas.
En in België is dit wel mogelijk( toch zeker bij de RS), mits je voor lederbekleding kiest. De spiegels zijn elektrisch verstelbaar,verwarmbaar en inklapbaar, maar voor de geheugenfunctie, moet je 170€ bijtellen.:pieker:
 
Moeten jullie ook eerst de spiegelschakelaar op R zetten als jullie willen dat de speiegel kantelt bij het achteruit rijden? Ik vind dit zeer vervelend. Bovendien komt hij niet terug vanzelf in zijn originele stand bij vooruit te rijden als je hem in R laat staan.
 

Antera

Donateur
Moeten jullie ook eerst de spiegelschakelaar op R zetten als jullie willen dat de speiegel kantelt bij het achteruit rijden? Ik vind dit zeer vervelend. Bovendien komt hij niet terug vanzelf in zijn originele stand bij vooruit te rijden als je hem in R laat staan.

Hij komt wel terug als je:

1. je contact uit zet
2. spiegelknop terug draait
3. boven een bepaalde snelheid komt
 
Bovenaan Onderaan