Achteruitrijcamera

m123maurice

Nieuw lid
Hey,

vandaag mijn achteruitrijcameraatje ontvangen vanuit HongKong.
Deze komt in de plaats van de linker kentekenverlichting en wordt aangesloten op een schermpje of in mijn geval op de DVD 2-Din autoradio.
Best een klusje aangezien je de kabels moet leggen tot in de kofferbakklep. Alles netjes weggewerkt (kabels via de doorvoertules etc. dus nergens iets te zien.
Werkt goed. Op het moment dat je de auto in zijn achteruit zet wordt het cameraatje geactiveerd en de radio schakelt automatisch om naar dat beeld.
er zijn zelf lijnen geprojecteerd in het beeld tot hoe ver je kan rijden.

Cameraatje kostte 17,50 euro (incl. verzendkosten) via E-bay vanuit HongKong !
Probeer het weekend wat foto's te maken en hierbij te plaatsen....
 

m123maurice

Nieuw lid
Nee ik mis geen kentekenlampje, het cameraatje zit eigenlijk naast de kentekenverlichting. Je krijgt dus eigenlijk een nieuw afdekkapje waar de camera aan vast zit.
Hier een plaatje van het betreffende cameraatje.....dan is het wel duidelijk.
lingyu03.jpg
 

Bijlagen

  • lingyu03.JPG
    lingyu03.JPG
    106,9 KB · Weergaven: 183

lucbis

Lid
Nee ik mis geen kentekenlampje, het cameraatje zit eigenlijk naast de kentekenverlichting. Je krijgt dus eigenlijk een nieuw afdekkapje waar de camera aan vast zit.
Hier een plaatje van het betreffende cameraatje.....dan is het wel duidelijk.
Bekijk bijlage 21269


Mooi man, ik zie op marktplaats vaak een camera voorbijkomen van €79 voor €49 nu met kentekenplaatverlichting, wordt aangeboden voor skoda audi en volkswagen, ik zie alleen een beetje op tegen het monteren, aangezien ik geen electronische kennis heb en diagrammen niet logisch kan lezen. ik zou best zo'n optie op mijn auto willen, zijn er misschien forum leden in omgeving Brielle (zuid Holland) die dit kunnen. en zijn er mensen met ervaring van desbetreffende advert. op marktplaats.

Marktplaats.nl > Achteruitrijcamera SKODA - Auto-onderdelen - Skoda-onderdelen

[h=1]Achteruitrijcamera SKODA[/h]
YcCWXqXaOM+mkIU+3EPe+A==.jpg


  • Prijs:
  • 9DVIeFbf5jIOLDSj91ZZrQIJQ==
  • Bekeken:
  • 3 keer sinds 31-08-12, 12:51
  • Ik accepteer:

  • Als koper bent u gratis beschermd
30x30_cars_game_fiepje.gif
Vind vakantiehuizen binnen Nederland



Meer foto's

Kenmerken

  • Staat:
  • Nieuw
  • Levering:
  • Ophalen of Verzenden

  • Model:
  • Fabia, Octavia, Superb
[h=2]Beschrijving[/h] DIRECT UIT VOORRAAD LEVERBAAR
Nu van € 79,00 voor € 49,00


Achteruitrij camera, komt op de plek van de kentekenplaatverlichting, verschillende modellen beschikbaar voor de SKODA. Montage zonder boren, uiteraard ook voorzien van nieuwe kentekenplaatverlichting.

Specificaties:

- Hoge resolutie camera
- 12 volt
- 1x video uit, female tulp
- Camerahoek 170 graden
- IP 66 waterdicht
- beeldsensor: 1/3 *CMOS
- Pixels 580 *540/580* 492 PAL
- Resolutie: 420TVL (TV Lijnen)
- 1.7 mm lens
- kentekenverlichting
- shockproof
- gespiegeld beeld
- afstandsindicatie zowel naar opzij als naar achter (beeldlijnen)

Leveringsomvang:

- Camera met kentekenplaatverlichting
- Voedingsspanning aansluitkabel
- 5 meter tulpkabel

Levertijd: Dit artikel is uit voorraad leverbaar

Vergelijk eerst het model met uw orginele kentekenverlichting voor u besteld.

Goed te combineren met één van de beeldschermen van carNjoy

Staat uw model er niet bij dan hebben wij ook nog de universele achteruitrijcamera in de kentekenplaathouder!

Voor vragen of een link naar onze website kunt u ons altijd mailen

Verzendkosten slechts € 4,95

Kijk ook eens bij de andere advertenties van carNjoy


Ik accepteer
 

m123maurice

Nieuw lid
Voor wat betreft het aansluiten is dat echt niet moeilijk. De gele stekker (foto) is het videosignaal. Deze gaat naar je beeldscherm. Is een stekker dus kun je niet echt iets verkeerd aan doen. Verder zie je de rode stekker (stroomvoorziening). Hier is het de bedoeling om het rode draadje aan het kabeltje te hangen welke naar het achteruitrijlicht gaat en het zwarte kabeltje gaat ergens naar de carrosserie (massa).
Wat wel even werk was was een gaatje maken in de behuizing van de kentekenverlichting want door moeten die gele en rode stekker doorheen naar binnen toe. De behuizing is van kunststof dus wel goed te doen, beetje voorzichtig wel anders gaat het kapot.
Ik woon zelf in Limburg dus niet echt een optie om te helpen....wellicht wonen er bij jou in de buurt ook wel mensen die je kunnen en willen helpen.
Is niet echt spannend.
 

lucbis

Lid
Krijg ik daar geen storingen mee op can, en moet zoiets aangemeld worden op de columbus dan?
 

m123maurice

Nieuw lid
Daar vraag je me wat ?
Ik heb wel eens setjes gezien voor VW/Skoda waar het in zijn geheel wordt aangeboden incl. de interface die je daarvoor nodig hebt. Kijk anders eens op de duitse E-bay. Stukken voordeliger dan in Nederland ! En veel meer keus !
Het zal idd. aangemeld moeten worden, maar nogmaals details ken ik niet. Ik heb een Superb I en daar heb je daar nog (gelukkig) niet mee te maken.
 
Voor zover ik weet als je het stroom rechtstreeks vanaf je achteruitrijlamp haalt moet dit geen probleem leveren.
En aders kun je via de dealer of zelf de lampdetectie uitschakelen.

ook ik ben op zoek naar een degelijke achteruitrij camera en nou moet ikeerlijk zijn die via marktplaats van 49 euro ziet er wel heel strak uit gewooneen klein cameraatje een stuk beter als een groter lompe naast je verlichting.
Heeft iemand ervaring met deze camera kwa beeldkwaliteit en dergelijke?

Het bedrijf zit in Naarden en ik woon in Almere dus op zich zou ik eerdaags weleven langs kunnen gaan om te kijken.

 

lucbis

Lid
Maar ja weet ik dus nog steeds niet of een columbus
Standaard een video in en uitgang heeft, de dealer weet ook niets
 

wimv

Actief lid
Mijn camera komt van www.carelectro.nl. Werkt perfect op mijn Pioneer. Alleen wel foutmelding verlichting (LED lampje). Is heel simpel ondervangen door de originele kentekenplaat verlichting door te lussen en aan de binnenzijde van de achterklep te kleven d.m.v. tweezijdig kleefband. Zie je helemaal niks van.
 

lucbis

Lid
Maar ja weet ik dus nog steeds niet of een columbusStandaard een video in en uitgang heeft, de dealer weet ook niets
 

m123maurice

Nieuw lid
Standaard heeft de Columbus (RNS-510) dat niet. Kijk maar eens op de duitse E-bay (eBay - eine der größten deutschen Shopping-Websites) en dan zoek je maar eens op Skoda Columbus interface. Dat is een kastje wat op jouw Columbus aangesloten wordt en er voor zorgt dat je een camera kunt aansluiten......kost wel 129 euri......en dan nog de camera... cOLUMBUS.jpg

[h=3]Produktbeschreibung[/h] Das Rückfahrkamera Interface ermöglicht den Anschluss einer Rückfahrkamera an das Werks-Navigationssystem des Fahrzeugherstellers.


[h=3]Merkmale Interface[/h]
  • After-Market Rückfahrkamera-Eingang zur Nachrüstung einer universellen Rückfahrkamera (NTSC)
  • Es ist keine Installation von zusätzlichen Monitoren notwendig!
  • Wesentlich vereinfachte Orientierung beim Rangieren bzw. Einparken
  • Plug and Play Interface
  • 1 Rückfahrkamera-Eingang
  • Integration in das Werks-Infotainment
  • Automatische Umschaltung auf Rückfahrkamera-Eingang beim Einlegen des Rückwärtsgangs


[h=3]Technische Daten / Technical Data[/h]
Spannungs-Arbeitsbereich Operation voltage10.5 – 14.8V
Ruhestrom Stand-by power drain0mA
Arbeitsstrom Operation power drain200mA
Leistungsaufnahme Power consumption2.8W
Temperaturbereich Temperature range-30°C bis +80°C
Gewicht Weight53g
Abmessungen (nur Box) Measurements (box only) 72 x 23 x 50mm (B x H x T)


[h=3]Lieferumfang[/h]
  • 1 x Interface
  • 1 x Anschlusskabel
  • 1 x Bedienungsanleitung





Fahrzeugmarke /
Car Brand:
Model:Navigationssysteme /
Navigation systems:
Baujahr /
Year of construction:
SEATLeonRNS MFD3 Media System (DVD-System)
ActeaRNS MFD3 Media System (DVD-System)
SKODAOctaviaBolero (RCD 510)
Columbus (RNS 510)
SuperbBolero (RCD 510)
Columbus (RNS 510)
Trinax
FabiaColumbus (RNS 510)
RoomsterColumbus (RNS 510)
SuperbColumbus (RNS 510)
YetiColumbus (RNS 510)
VWEOS RCD 510 2006 → …
RNS 510 / MFD3 (DVD-System)2006 → …
Golf VI RCD 5102009 → …
RNS 510 / MFD3 (DVD-System)2009 → …
JettaRCD 5102008 → …
RNS 510 / MFD3 (DVD-System)2008 → …
PassatRCD 5102008 → …
RNS 510RNS 510 / MFD3 (DVD-System)2008 → …
Passat CCRCD 510 2008 → …
RNS 510 / MFD3 (DVD-System)2008 → …
SciroccoRCD 5102008 → …
RNS 510 / MFD3 (DVD-System)2008 → …
TouranRCD 5102008 → …
RNS 510 / MFD3 (DVD-System)2008 → …
TiguanRNS 510 / MFD3 (DVD-System)
Hinweis/Note:

Das Fahrzeug muss einen 26-Pin Anschluss auf der Rückseite der Head-Unit haben /
The car needs to have a 26pin connector on the rear of the head-unit


Ein Werks-TV-Tuner darf NICHT installiert sein. /
Nur compatibel mit NTSC cameras !!!
 

m123maurice

Nieuw lid
Zoals beloofd nog enkele foto's van de achteruitrijcamera en de 2 din radio in mijn Superb 1. P1020243.jpg
 

Bijlagen

  • P1020244.jpg
    P1020244.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 78
  • P1020249.jpg
    P1020249.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 88
Bovenaan Onderaan