Achteruitrijcamera installeren

Marcooctavia

Forumguru
Normaal sluit je de plus van een camera aan op de plus van je achteruitrijverlichting.
Maar met veel camera’s ontstaat het volgende probleem.
Als de motor uit staat en je zet hem in zijn achteruit gaat de camera aan en is het beeld goed.
Als je de motor start en je zet hem in zijn achteruit dan gaat de camera aan het beeld wordt zwart of loopt vast of streept.
Dit komt omdat bij de meeste Duitse auto’s (de Vag en ook de BMW groep) bij een lopende motor de spanning niet zuiver gelijk spanning is.
Dit kan je oplossen door een filter https://nl.aliexpress.com/item/1-st...591724.html?shortkey=3mi6NVvA&addresstype=600 tussen je voeding te plaatsen of een relais.
Als je een relais plaatst doe je het als volgt.
Je schakelde met je achterlichten het relais.
En met het contact van je relais schakel je een constante voeding.
En die kan je met het draadje aan de gele video stekker achter je radio vandaan halen.

Ik hoop jullie hier me geholpen te hebben.
Zijn er nog vragen hoor ik het graag.
PB mag ook altijd.

Marco.
 
Laatst bewerkt:

Kenniebennie

Nieuw lid
Bedankt voor je advies. Maar het volgende. Het maakt niet uit of mijn motor nu draait of niet. In beide gevallen doet hij exact hetzelde als hiervoor beschreven.
Dus ik snap niet wat eraan mankeert. Raar toch?
 

EdK

Forumguru
Maar als je hem in achteruit zet staat er dan wel spanning op de plusdraad ?
Zou je ff moeten meten, want als de spanning dan wegvalt dan heb je ook zwart beeld.
 

Kenniebennie

Nieuw lid
Ik heb het nu eindelijk zover dat het in en uit schakelen goed gaat. Dit lag aan de instellingen van de radio zelf. Nu alleen nog beeld krijgen. Dit is nog niet gelukt.
 

Bigfoot1

Nieuw lid
Hallo Kenniebennie, kun/wil je me uitleggen wat je in de radio hebt moeten aanpassen, ik heb het idee dat ik hetzelfde probleem heb.
groet Yeti
 
Bovenaan Onderaan