Achteruitrijcamera installeren Ocatavia III (2014)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal,

Ik zat laatst bij een collega in de auto en die had een achteruitrijcamera. Nu vroeg ik mij af of deze zo te monteren is en of ik dan ook hetzelfde zie als bij een originele achteruitrijcamera (zie figuur)? Of zie ik alleen de lijnen zonder de auto met parkeersensoren. Zag op Alli al veel voorbij komen. Alvast bedankt


golf-7-achteruitrijcamera.jpg
 

Spinal

Forumguru
Ik heb een O2 en heb ook zelf achteraf een achteruitrijcamera geplaatst. En ik zie zowel de lijnen als de auto met parkeersensoren. Als je de camera hebt geplaatst moet je deze in VCDS activeren en instellen dat je bovenstaand in beeld ziet.
 
Bedankt Spinal. Zal dan ook iemand vinden die hier in de omgeving de VCDS kan aanpassen. Wat voor camera heb jij gekocht? Zag iemand die een achteruitrijcamera had gezet met draadloos verbinding. Lijkt me ook wel wat dan hoef ik ook geen draden te rekken van achteren naar voren:-)
 

Spinal

Forumguru
Ik heb een camera van AliExpress gekocht, die geïntegreerd zit in de kofferbak vergrendeling. Ik zou zelf geen draadloze versie kiezen, in het O2 topic heb ik gelezen dat die verstoringen en ruis kunnen veroorzaken. Bedraad is de beste manier, en het is best goed te doen. Ik heb het op mijn gemak op een zaterdag middag gedaan.
 
Ok, bedankt Spinal. Dan ga ik dat ook doen. Zal ook ff een topic maken of er ergens in het noorden ook iemand is die VCDS kan aanpassen.
 

Spinal

Forumguru
Let wel op dat je de goede koopt, controleer de afmetingen goed. In het 02 topic waren er ook een paar die de verkeerde hadden gekozen. Dan moet je in je auto gaan zagen om het passend te krijgen en dat wil je niet ;)
 
Hoi mooiweerrijder,

Ben er nog niet mee bezig geweest. Heb net mijn andere project klaar. Xenon verlichting op mijn motor. Ga binnenkort camera bestellen. Als het zover is komt er een update.
 

EdK

Forumguru
Ja ik zag vlees op de kuip, en tsja al zit het op je achterlicht dan....... IK zie het !! :deuk:
 

SK_YR

Nieuw lid
Ik heb een camera van AliExpress gekocht, die geïntegreerd zit in de kofferbak vergrendeling. Ik zou zelf geen draadloze versie kiezen, in het O2 topic heb ik gelezen dat die verstoringen en ruis kunnen veroorzaken. Bedraad is de beste manier, en het is best goed te doen. Ik heb het op mijn gemak op een zaterdag middag gedaan.

Ik heb een Octavia III van jun ‘15 en geen camera beeld. Deze wil ik nog aanschaffen.

Is het beter om camera in kenteken verlichting te stoppen en aan te sluiten of in de vergrendeling zoals jij? Kwa prijs maakt het niet zoveel toch?
 

AndreM

Forumguru
Ik heb een Octavia III van jun ‘15 en geen camera beeld. Deze wil ik nog aanschaffen.

Is het beter om camera in kenteken verlichting te stoppen en aan te sluiten of in de vergrendeling zoals jij? Kwa prijs maakt het niet zoveel toch?

Bij mij weten is een achteruitrijcamera niet mogelijk met een Amundsen.
Deze optie stond niet in het rijtje bij het bestellen van mijn O3 van 2014 met de MIB 1.
 

Spinal

Forumguru
Ik heb een Octavia III van jun ‘15 en geen camera beeld. Deze wil ik nog aanschaffen.

Is het beter om camera in kenteken verlichting te stoppen en aan te sluiten of in de vergrendeling zoals jij? Kwa prijs maakt het niet zoveel toch?

Ik heb een O2 FL, hoe het zit met een O3 wat aansluiten betreft weet ik niet. Wat prijs betreft maakt het idd niet veel uit. De reden dat ik voor de camera in de vergrendeling heb gekozen is dat wanneer je voor de camera in de kentekenverlichting kiest, de verlichting in LED is uitgevoerd en dat vind ik persoonlijk niet mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan