Achteruitrijcamera installeren

skodasuperb94

Forumguru
HAHAHAHAHA:laugh::laugh: lach me rot bij die chinezen.

Ik heb zelf deze camera van ali in mijn superb van 2013 ingebouwd .

https://nl.aliexpress.com/item/CCD-...2019771561.html?spm=2114.13010608.0.75.3Segka

Bij mij heb ik het als volgt aangesloten, aan de camerazijde zitten 2 stekkers 1 voor de voeding (zwart en rood) en 1 voor het beeld met 1 draad voor + (geel en rood).
De rode van de voeding heb ik verbonden aan de rode van de kabel voor beeld, de zwarte van de voeding heb ik NIET aangesloten. De rode aan de radiozijde zit verbonden aan de (bij mij) blauwe antenne + kabel.
Beeld springt vervolgens netjes aan bij het in achteruit zetten en weer uit bij het vrij zetten.
 
Laatst bewerkt:

Handige Harry

Forumguru
Geen idee waarom, maar ik heb het werkend

De massa heb ik wel aangesloten bij het achteruitrijlicht, de rode plus draad van de camera verbonden aan de rode plus draad van het gele ( tulp ) draad.

En het werkt ineens

Aan de radio zijde de gele tulp stekker in de daarbij behorende gele cam in ingang gestoken en de rode draad aan de reverse kabel.

Ik snap niet waarom het nu wel functioneert maar het werkt iig.
 
Laatst bewerkt:
Gaat dit niet ten koste van de kentekenverlichting? Omdat nu de helft van de lens bezet wordt door de camera. Of valt het mee?
 
Valt inderdaad nauwelijks op :thumbsup:

Maar ik bedoelde eigenlijk of er nog wel genoeg licht op je nummerbord schijnt, in het donker dus ;)
 

Kenniebennie

Nieuw lid
Ik heb een 2 dun Pioneer radio en ook zo’n Chinese camera. Alleen zit er bij geen oranje reverse kabel achter de radio. Wel een paars witte reverse input kabel. Is deze dezelfde als de oranje kabel? Ik heb een Pioneer sph-da120 met Apple car play radio 2 din.
 

EdK

Forumguru
Wat geeft het schema aan van je Pioneer hierover ?
Met schema bedoel ik geen tekst..
Kunnen blind zeggen dat het zelfde is, maar als dan de boel defect is hebben wij het gedaan...:pieker::pardon:
 

Kenniebennie

Nieuw lid
Op de paars witte kabel hangt een origineel labeltje met de tekst “reverse input signal” de rest is exact hetzelfde als in deze topic. Deze komt uit de achterzijde van de radio. Zal bij mij hetzelfde probleem zijn dat ik de plus van de camera die ik gekoppeld aan de rode plus van de tullip moet los koppelen van mijn achteruitrij verlichting?
 

Kenniebennie

Nieuw lid
Afkortingen ben ik niet goed in. en een echte techneut ook niet. Hier voor heb ik het simpel gehad met een 4 inh schermpje. Dat wees zichzelf allemaal en was zo aan gesloten. Maar bij mij gast het wel heel raar nu. Als ik hem namelijk in zijn achteruit zet , krijg ik zwart beeld. Hij schakels dus wel over naar de camera maar geen beeld. Zet ik hem vervolgens in zijn vrij dan komt de rood , groen en gele belijning ervoor. Maar schakels dus niet uit. Maar zet ik hem dan vervolgens nog eens in zijn achteruit dan schakels hij wel hem wel weer uit. Dus met andere woorden:
1e keer in zijn achteruit zwart beeld.

Terug naar vrij zwart beeld met belijning. En niet uitschakelen.

Terug in achteruit schakelt hij weer uit.

Terug naar vrij zwart beeld met belijning.

Dit is toch vreemd dat hij dan tijdens het in zijn vrij het zwarte beeld met belijning geeft?
 
Bovenaan Onderaan