Achteruitcamera

Mijn Fabia is inmiddels 2 jaar uit en voorzien van achteruitverklikkers. Ik vraag me af of er op het bestaande systeem een camera kan?
 

JeSko

Forumguru
Ik denk dat uiteindelijk, op één of andere manier, een camera plaatsen altijd moet lukken. Zelfs bij auto's uit de jaren stillekes. Wil je de camera op je originele multi-media systeem? Of wil je aftermarket gaan? Indien het eerste het geval is is het handig om hier je multi-media systeem te vermelden, anderen gaan je daar hier sowieso met kunnen helpen.

Mooie Faab trouwens:jaja:
 

brepus13

Forumguru
Er is veel geschreven over multimedia icm camera’s. Zowel originele als aftermarket. Even goed zoeken op het forum.
 

Fabia 123

Forumguru
Op de Fabia 3 kan je een achteruitrijcamera af fabriek bestellen.
Mag ik vragen wat de voordelen van een camera zijn, als je al parkeersensoren hebt?
 

Fabia 123

Forumguru
Tsja tot je een brabantse lantaarnpaal achter je hebt staan, dan piept hij helemaal niet......

De parkeersensoren op de Fabia 2 en 3 zijn van het gevoelige type die reageren op grassprieten maar ook op lantaarn palen in Brabant ook als de lantaarn paal het niet doet.
 

Hakar

Donateur
Mag ik vragen wat de voordelen van een camera zijn, als je al parkeersensoren hebt?
Kijk, TS verblijft in de buurt van Vlissingen.
Vlissingen heeft een haven ( dat is zo'n gebied waar de vaste grond onder de voeten in één keer ophoudt, en loodrecht overgaat in water)
Wat wanneer TS vaak moet keren en achteruitrijden op zo'n plek.
De sensoren registreren niets, dus TS blijft gewoon achteruitrijden.
Dan is het op enig moment geen piep of boem meer maar PLONS.
Plons betekend meestal nat, en is niet zo heel erg goed voor TS zijn Fabia, grover gezegd, Fabia heeft daar de pest aan.
Wanneer TS nu een extra hulpmiddeltje installeert in de vorm van een achteruitrijcamera, en het beeld bekijkt tijdens het achteruitrijden, zal hij op enig moment constateren in tegenstelling tot die stomme sensoren, dat er geen vaste grond meer is en hij zelf kan beslissen om tot stilstand te komen.
Fabia geen natte banden, TS geen natte broek, beide blij. :jaja:
 

AndreM

Forumguru
Kijk, TS verblijft in de buurt van Vlissingen.
Vlissingen heeft een haven ( dat is zo'n gebied waar de vaste grond onder de voeten in één keer ophoudt, en loodrecht overgaat in water)

Daarom zeggen ze in Rotterdam, BOEM is ho en PLONS is water.........
 
Bovenaan Onderaan