Achterruitwisser

alcatel

Nieuw lid
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe lease auto bestellen en heb momenteel een skoda octavia 2.0 TDI BL. Een superb is voor mij een van de kandidaten. Alleen is er geen optie om
een achterruitwisser te kiezen.

1. Hebben de huidige eigenaren hiermee problemen mee of valt dat wel mee? Zonder is in mijn ogen irritant.
2. Is deze optie wel in de modellen 2011 te selecteren?
 

Duncan

Nieuw lid
Ik mis hem echt helemaal niet. De achterruit waait droog tijdens het rijden en er komt geen vuil op, zoals bij een hatchback.

Bovendien zijn de buitenspiegels lekker groot! Dus daar zie je ook veel in.
 

ajan

Lid
Nee dat is inderdaad geen optie.
Er is wel een andere optie. Voor ca. 1500 Euro extra heb je de Combi. Die heeft wel een ruitenwisser :-)
 
Alleen is er geen optie om
een achterruitwisser te kiezen.
1. Hebben de huidige eigenaren hiermee problemen mee of valt dat wel mee? Zonder is in mijn ogen irritant.

Ik kan me je vraag wel voorstellen; had ooit (3x) een Peugeot 309 die in eerste instantie ook zonder wisser verkocht werd omdat de ruit nagenoeg vlak lag. Die had wel degelijk last van opspattend nat en vuil. Op de eerste 309 de ruitewisser na aflevering laten plaatsen.

De Superb heeft een echte kont; daarmee valt het kennelijk mee met de vervuiling.
 
Zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een Superb Hatchback met de twindoor klep. Ik mis de ruitenwisser totaal niet. De achterruit wordt niet vuil en tijdens fikse regenbuien waait het vocht er netjes vanaf tijdens het rijden.

Kortom ; geen enkel gemis
 

guitar_billy

Senior Member
ik heb een achterruitewisser op een hatchback ook nooit gemist tijdens het vooruit rijden; echter tijdens achteruit manouvreren vondt ik het wel degelijk fijn dat ie er zat en de ruit schoonveegde.

mijn ervaring komt van 2x Octavia's I hatchback en (ook!) een Peugeot 309.
 
Bovenaan Onderaan