Achterruitenwisser

Op de O2 is het wel een keuze, maar op de S2 niet. Uiteraard ivm dat fantastische Twindoor systeem. Ik ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen in de regen met het zicht naar achteren. Ik spiegel erg veel en vond het in mijn Passat sedan heel vervelend om 's ochtend weg te rijden zonder veel te kunnen zien. Ik reed toen veel kleine stukjes, nu is dat precies andersom en zit ik weer veel op de snelweg.

Hoe is jullie ervaring met het rijden in een S2 zonder de ruitenwisser achterop? Het kan voor mij een breekpunt zijn of ik de S2 bestel ja of nee....
 
Zou het ook niet komen omdat het een sedan is? Althans, dat hij er uit ziet als een sedan? Volgens mij heb ik nog nooit een auto 'met kont' gezien die een achterruitenwisser heeft...
Kijk maar eens naar de Volvo's van de KLPD. Het kan wel, maar alleen achteraf. Het is niet interessant voor de gemiddelde rijder denk ik qua koste.

Maar waar het mij om gaat is de ervaringen van de mede S2 rijders om het zonder te moeten stellen in de regen...
 

Okki

Donateur
Zou het ook niet komen omdat het een sedan is? Althans, dat hij er uit ziet als een sedan? Volgens mij heb ik nog nooit een auto 'met kont' gezien die een achterruitenwisser heeft...

Kijk maar eens in landen zoals Turkije, Griekenland, Portugal. In landen waarin de sedan meer favoriet is dan de hachback, word daar veelal wel de mogelijkheid aangeboden voor een achterruitenwisser. Ik heb ze veel gezien o.a. op Peugeot 406, Astra Sedan e.d.
 

Bijlagen

  • PEUGEOT%20406%202000.jpg
    PEUGEOT%20406%202000.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 23

octofreak

Actief lid
Op de O2 is het wel een keuze, maar op de S2 niet. Uiteraard ivm dat fantastische Twindoor systeem. Ik ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen in de regen met het zicht naar achteren. Ik spiegel erg veel en vond het in mijn Passat sedan heel vervelend om 's ochtend weg te rijden zonder veel te kunnen zien. Ik reed toen veel kleine stukjes, nu is dat precies andersom en zit ik weer veel op de snelweg.

Hoe is jullie ervaring met het rijden in een S2 zonder de ruitenwisser achterop? Het kan voor mij een breekpunt zijn of ik de S2 bestel ja of nee....

Zonder even antwoord te geven op je vraag (want het antwoord is dat je echt zonder kan) , begrijp ik gewoonweg niet dat dit jouw keuze bepaalt voor het wel of niet bestellen van een S2??? :1884:

Het lijkt mij dat er wel andere doorslaggevende argumenten zijn die bepalen of je wel of geen S2 gaat rijden. Is net als een Ford Focus en Ford Mondeo vergelijken.... dat doe je toch ook niet op basis van een ruiterwisser?
 

Rolle

Senior Member
Op de O2 is het wel een keuze, maar op de S2 niet. Uiteraard ivm dat fantastische Twindoor systeem. Ik ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen in de regen met het zicht naar achteren. Ik spiegel erg veel en vond het in mijn Passat sedan heel vervelend om 's ochtend weg te rijden zonder veel te kunnen zien. Ik reed toen veel kleine stukjes, nu is dat precies andersom en zit ik weer veel op de snelweg.

Hoe is jullie ervaring met het rijden in een S2 zonder de ruitenwisser achterop? Het kan voor mij een breekpunt zijn of ik de S2 bestel ja of nee....

Had op mijn vorige auto (sedan) ook geen achterruitenwisser. Wat ik toen deed was de achterruitverwarming aanzetten en na een paar minutjes was het zicht naar achter al veel beter.

Nu bij mijn O2 combi en vroeger bij mijn VW Golf II was ik maar wat blij met de achterruitenwisser. Wat het ontbreken van een kontje toch al geeft he :D
 
Zonder even antwoord te geven op je vraag (want het antwoord is dat je echt zonder kan) , begrijp ik gewoonweg niet dat dit jouw keuze bepaalt voor het wel of niet bestellen van een S2??? :1884:

Het lijkt mij dat er wel andere doorslaggevende argumenten zijn die bepalen of je wel of geen S2 gaat rijden. Is net als een Ford Focus en Ford Mondeo vergelijken.... dat doe je toch ook niet op basis van een ruiterwisser?
Het gaat er om dat ik weet dat ik een sedan vorm niet prettig vindt ivm het mindere zicht bij slecht weer. Ik heb de ervaring met een Passat sedan gehad en was blij dat ik hem om kon ruilen voor een station indertijd. dit heeft niets te mken met een vergelijk tussen een focus en een Mondeo...

Alles aan de auto bevalt me uitstekend, maar het slechte zicht weerhoud me wel. Je mag het raar vinden, dat maakt me niet zo veel uit.

Mijn vraag op deze post is hoe andere het ervaren, omdat het per merk/model nog wel eens kan verschillen.
 
Had op mijn vorige auto (sedan) ook geen achterruitenwisser. Wat ik toen deed was de achterruitverwarming aanzetten en na een paar minutjes was het zicht naar achter al veel beter.

Nu bij mijn O2 combi en vroeger bij mijn VW Golf II was ik maar wat blij met de achterruitenwisser. Wat het ontbreken van een kontje toch al geeft he :D
Dus als ik het goped begrijp is het met een paar minuten eigenlijk al weer goed zicht. Op de snelweg zal de ruit wel schoon waaien neem ik aan. Je hebt geen last zoals bij een korte kont als een station denk ik van vies worden door werveling achter de auto.
 

cloink

Actief lid
Rij nu ook rond met een auto zonder achterruitwisser en hoewel ik heel af en toe wel eens wou dat ik er een had, is het zeker niet iets dat ik absoluut mis. Zoals eerder al gezegd: de achterruitverwarming opzetten doet vaak al veel.
 

Rolle

Senior Member
Dus als ik het goped begrijp is het met een paar minuten eigenlijk al weer goed zicht. Op de snelweg zal de ruit wel schoon waaien neem ik aan. Je hebt geen last zoals bij een korte kont als een station denk ik van vies worden door werveling achter de auto.


Klopt helemaal.
 

MarcoO2

Forumguru
Het hangt er mede vanaf hoe je de auto gebruikt. Als je veel snelwegkilometers maakt, hoor ik veel mensen met de ervaring dat de ruit vanzelf schoon waait. Zelf rijd ik veel file en veel stadskilometers en ben dolblij met mijn achterruitwisser... zou nooit meer zonder willen.
 

octofreak

Actief lid
Het gaat er om dat ik weet dat ik een sedan vorm niet prettig vindt ivm het mindere zicht bij slecht weer. Ik heb de ervaring met een Passat sedan gehad en was blij dat ik hem om kon ruilen voor een station indertijd. dit heeft niets te mken met een vergelijk tussen een focus en een Mondeo...

Alles aan de auto bevalt me uitstekend, maar het slechte zicht weerhoud me wel. Je mag het raar vinden, dat maakt me niet zo veel uit.

Mijn vraag op deze post is hoe andere het ervaren, omdat het per merk/model nog wel eens kan verschillen.

Ik vind het niet raar, iedereen heeft zijn eigen mening, alleen zou het voor mijn keuze niet van belang zijn zo'n ruitenwisser. Verder heb ook ik je mijn ervaring gegeven: je kunt zonder. Wat bij de S2 echt anders is tov station is de kleine achterruit. De wisser heeft er daarbij m.i. niet zoveel mee te maken. Ik heb eerst een octavia combi gereden en had prima zicht. Met de S2 nu, heb ik de neiging om steeds 2x te kijken, omdat ik mogelijk iets over het hoofd zie.
 

Steve

Senior Member
Ik heb een achter wisser op mijn O2 maar gebruik hem amper omdat ik een goedje gebruik waardoor de regen er al vanaf waait mij 50/60km per uur.

Je kunt het vergelijken met RainX achtig iets maar dan zonder dat het witte waas achter laat.
 

Rolle

Senior Member
Gebruik rainX ook. maar heb geen last van witte waas? Doe er wel een dubbel laagje op en even afspoelen met wat water.
 
Het gaat er om dat ik weet dat ik een sedan vorm niet prettig vindt ivm het mindere zicht bij slecht weer.

Mijn vraag op deze post is hoe andere het ervaren, omdat het per merk/model nog wel eens kan verschillen.


Bij carglass of autotaalglas kan je de ruit laten behandelen met een goedje waardoor de regen sneller van je ruit glijdt. Werkt erg goed.
 

Steve

Senior Member
Bij carglass of autotaalglas kan je de ruit laten behandelen met een goedje waardoor de regen sneller van je ruit glijdt. Werkt erg goed.
Mag ik vragen wat dat kost ?
Ik doe het zelf namelijk met een set van Carlack die 20 euro kost.
 
Bovenaan Onderaan