Achterruitenwisser octavia combi rs

Canon-Eye

Forumguru
Duimstok of rolmaat erbij - meten is weten...
En kijk even hoe dat uitkomt met de sproeier. Bij de Fabia II zit de sproeikop bij de as van de sproeier, bij de OII bij het 3e remlicht.
 

Canon-Eye

Forumguru
Daarvan weet ik de sproeierpositie niet. Gewoon even goed opletten of dit mogelijk verschil maakt in de passing (bv. een andere diameter van het asje of zo).
 

Antera

Donateur
Nee O2 past niet heb die van een Golf 5 ook al gepakt maar helaas past het kapje dan niet goed. Wisser wel. Heb deze nog liggen maar geen tijd gehad de boel aan te passen. Voor zitten de flatblades er al op van een Bora compleet met armen
 

Michelv.

Forumguru
Wat past er niet met het kapje van de Golf v? Ik had voor op mijn Ibiza de onderkant van de kap wat afgeschuurd zodat ie wel paste, anders schraapte de kap over mijn raam heen.
 

Antera

Donateur
Dat is idd het probleem. Nog geen tijd gehad er mee aan de slag te gaan en kost emer aanpassingen
 

Bijlagen

  • wisser.jpg
    wisser.jpg
    194,2 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Conclusie, Golf V wisser past ;)

Niet helemaal waar zie eerder bericht. Het gat in de wisser is groter dan de originele waardoor deze veel dieper komt

6q6955707B werkt dus niet of er moet een verloop busje zijn
 

Bijlagen

  • wisser.jpg
    wisser.jpg
    194,2 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Ik heb hem ook nog niet kunnen vinden... Wel eindelijk in CZ bladen gevonden die de hele ruit wissen, na drie miskopen in NL...
 

Cordoba

Forumguru
Even in het algemeen: altijd opletten waar de sproeier zit, bij de Fabia I is dat bijvoorbeeld bij de hatchback en de combi verschillend, en daardoor zijn kapje en arm bij de combi en hatchback niet uitwisselbaar. Er is door alle variaties ook niet makkelijk te bepalen of een ander type wisserarm gaat werken: het is vooral een kwestie van trial & error of afgaan op de ervaring van anderen.
 
Zoals ik al zei het past en functioneerd zonder problemen, schuurt nergens aan. En heb uit betrouwbare bron dat de ruitenwissers voor van een golf 4 hetzelfde is.
 
Bovenaan Onderaan