Ja, precies. Ik gebruik de handrem alleen als de auto wegrolt als je b.v. voor een stoplicht staat. En natuurlijk bij het wisselen van wielen afgelopen weekend! Dus te weinig gebruikt... rust roest.
@Tees De 1e pechhulp heeft de hevel idd ingespoten met wd40, mij de handrem 10 duizend keer laten aantrekken en de schijf daarna weer gereinigd met remmenreiniger. Dat hielp dus onvoldoende, vandaar dat 60 km verder de kabel is uitgehaakt. Dat bij elkaar was al gauw oponthoud.
Voordat we NL uitreden en onderweg in D heb ik nogmaals de schijven getemperatuurd en dat was goed.
De schijven en blokken zitten er rondom overigens precies een ton km's onder.
@Highway Vanaf ik de auto kocht vond ik dat je de handrem meer zelf het laatste stuk naar beneden moest duwen, maar het smeren van de kabels aan de uiteinden onder de middenconsole hielp niet. Toch is het de hevel die zonder verbonden kabel de laatste cm teruggeduwd moet worden.
Inmiddels zijn we 1430 km van huis en reis verliep verder vlot. De auto reed fijn en we hebben veel 140 km/uur kunnen rijden, wat is 180 pk fijn als je hogere snelheden rijdt; gas en weg. Ook nog even voor gein de 185 km/uur aangetipt en ook daar zit je zo, het is niet dat de trekkracht bij hogere toeren dan sterk afneemt.
Vanochtend gebeld naar de garage hier in PL; de man zei ons niet zonder handrem weer naar NL te laten rijden ! Maandag om 8 uur kan ik al terecht en heb afgesproken ook samen de auto te bekijken. Ik wl d'r onderdoor lopen en eens goed laten kijken. Samen, zodat het makkelijker communiceert in het Pools.
Dat had ik in NL, denk ik, zo snel kunnen vergeten als ik dat goed begrepen heb.