Achterraam bijrijderskant gaat niet meer open

HarryL

Lid
Goedemorgen!

Wij hebben een (klein) probleempje met onze Faab.
Als wij aan de raamslinger draaien, gaat het raam een heel klein stukje open, en vervolgens blijft hij "steken".
Je hoort wel iets langs het glas "glijden".

De slinger draait wel gewoon door en stopt op het einde zeg maar.
We kunnen het raam wel gewoon naar beneden duwen.
Doen we hem dicht met de slinger, dat gaat ook gewoon goed.

Is dit zo op te lossen, of moet de deurbekleding er dan afgehaald worden?

Ik heb al geprobeerd om het raam tegen te houden en dan dicht te draaien, in de hoop dat hij ergens in vast klikte, maar dit heeft niet mogen baten.
 

verhulstr

Forumguru
Ik denk dat jij je deurbekleding er af mag gaan halen. Het glas van je raam zit geklemd in het mechaniek die in je deur zit.
In je deur zitten 2 gaten...die afgesloten zitten met 2 plastic zwarte doppen. Deze haal je eruit....draai je mechaniek tot de hoogte dat je de klemmen kunt zien. Onder aan die klemmen zit een boutje van 10mm...deze draai je los....niet te ver anders valt er een deel van je klem naar de bodem van de deur en dan kan je gaan vissen.
Kijk ook of het rubber nog in de klem zit.....dat rubber wordt gebruikt tussen het glas van je raam en de klem.
Als je je boutjes los hebt....niet eruit....dan zou je je glas terug in de klemmen kunnen schuiven......draai je mechaniek weer iets omhoog zodat je bij je boutjes kan via de gaten die in je deur zitten en draai deze weer aan.
Als het goed is kan je het raam nu weer met je mechaniek weer omhoog en omlaag draaien......

Ik hoop dat je hier wat aan hebt......ik zal een foto opzoeken zodat je ongeveer een idee hebt waar je naar zoeken moet.

Edit....dit is een voor portier maar het principe is het zelfde.......je ziet op de foto de pijltjes die de klinknagels aangeven...pak de bovenste 4 daarvan.......kort daaronder zie je 2 zwarte ronde dichte pluggen zitten....deze moeten er uit (kan je ook weer terug plaatsen) door de gaten die daar door vrij komen kun je bij de boutjes komen die onder aan de klemmen komen die je glas vast houden. :thumbsup:

C98BC3E8-D8AD-4911-B4F2-07355A67A15B.jpeg


Hier zie je duidelijk de andere kant van het paneel......duidelijk de klemmen zichtbaar waar het glas in valt....en ook de gaten waardoor je boutjes kan lossen en vast draaien.

B2797114-5926-40DD-B72D-E54CB138B1CF.png
 
Laatst bewerkt:

verhulstr

Forumguru
Precies dat @Hakar! :D :thumbsup:

Eindelijk een afbeelding gevonden van een achter portier paneel.....daar zitten de gaten dus van onder en maar 1 klem.

41F063CA-DA11-4B6E-984D-1A48CFA0043C.jpeg
 

HarryL

Lid
Thanks! Hier ga ik eens rustig naar kijken hahaha!! Dit is niet echt een klusje voor een avondje.
Dank voor de uitleg, mocht ik er niet uitkomen, dan meldt ik mij weer (ook als het gelukt is trouwens).
 

HarryL

Lid
@Hakar
Hahaha!! Nee ben net terug van vakantie, ben d'r nog niet aan toe gekomen.
Hoop er aankomend weekend tijd voor te hebben.
 
Bovenaan Onderaan