Achterlichtunit

Fabber

Lid
Goedemorgen allemaal!!

Ik zag dat er in mijn achterlichtunit wat vocht zat, dus deze heb ik gisteren even losgehaald. Bleek dat de unit half vol met water stond. Deze lijkt dan ook lek.
Nu probeer ik op internet een goede vervanger te vinden. Voldoende aanbod maar deze lijken niet geschikt voor types vanaf 2016.

Iemand hier een tip voor een nieuwe of gebruikte achterlichtunit voor een Yeti uit 2016?

Bedankt alvast!!
 

Fabber

Lid
nav het eerste antwoord heb ik er even een plaatje bijgezocht. Het gaat dus om deze unit. Ik zie hier 1 afdichtingsrubbers, die in het midden. Zou daar het water doorheen gelopen zijn? Dat betekent dat het water dus achter de unit langs kan lopen. Dat is normaal? Yeti achterlicht.jpg
 

JeSko

Forumguru
Dat lijkt me inderdaad sterk, zit enkel deze rubber aan de lampenunit? Ik zou verwachten dat er ook een rubber de gehele unit afdicht... :unsure:
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Een nieuwe pakking is natuurlijk de beste oplossing, maar als je daar niet aan kunt komen, boor een klein (1mm, kleiner nog?) gaatje aan de buitenkant onder in de unit. Het water komt er van boven ergens in, maar kan er dan ongehinderd uitlopen.
De unit droogt vanzelf als je de achterlichten aan hebt.
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Heeft een Yeti vanaf 2016 (facelift) geen led achterlichten? Deze drogen dan volgens mij niet zo snel, los van het feit dat gaatjes boren niet de correcte oplossing is, zulke gaatjes zitten er al van fabrieks af maar dan om condens af te voeren, die zijn te klein om echt water af te voeren.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ook als er led achterlichten in zitten zullen de remlichten en richtinaanwijzers (pinkers ;) ) warmte geven.

Over het algemeen zitten de 'gaatjes' die er voor het kwijtraken van condens zijn wat te hoog om een unit echt leeg te laten lopen.
Als er lucht door kan, kan er ook water door.
Probleem met dergelijke 'waterdichte' dingen is vaak dat het echt redelijk 'waterdicht' is, maar wanneer er door de ventilatiegaatjes toch water in komt, het vaak te lang duurt om dat water weer te laten verdampen.
 

Fabber

Lid
Ik heb tot nu toe geen plaatje kunnen vinden waar zo'n afdichtingsrubber om de unit zit. Ik zal eens bij de rechterunit kijken of die er wel omheen zit. Daar zie ik namelijk geen condens in de unit.
 
Bovenaan Onderaan