Achterlichten in achterklep

verbaant

Actief lid
Bij onze touredition PHEV 2024 konden we geen extra pakketten bestellen. Was ook geen probleem aangezien alles wat we willen er op zit. Maar… een tegenvaller is toch wel de achterlichten. Ik had verwacht dat toch tenminste de rode segmenten op de achterklep mee zouden branden, zoals dat ook het geval is op alle versies van voor 2024, niet alleen bij de Kodiaq maar volgens op zo’n beetje alle modellen, Nu ziet het er toch een beetje goedkoop uit, met die ‘mini’ achterlichten. Ik snap dat er geen dynamische richtingaanwijzers op zitten en geen doorlopende rode led strip, maar iets meer had toch wel gemogen.
Zijn er al mensen die uit hebben gezocht of het mogelijk is om de achterlichten wat meer aanzien te geven, met of zonder nieuwe hardware?

Antera

Donateur
Niet specifiek bekeken maar de ledstrip in de klep zal vast en zeker geplaatst kunnen worden en aangesloten worden aan de achterlichten zonder problemen mijn inziens

verbaant

Actief lid
@Antera: weet jij of de geplaatste achterlichten in de achterklep voorzien zijn van de leds? En zijn die dan aan te zetten samen met de reguliere achterlichten?

Antera

Donateur
Precies dat als ze niet werken zitten ze er niet in. Ze zijn niet zo gek dure achterlichten erin te zetten waar het wel in zit.

Ik had over die rode balk vragen gesteld toen ik bij de dealer stond en die waarschuwde mij dat ik een zwarte balk zou krijgen. Om die reden heb ik de auto ook in t zwart besteld. Het lightpakket wilde ik namelijk niet.
Soms moet je geluk hebben met een verkoper die met je meedenkt..

DFW

Lid
had dezelfde vraag gesteld over de rode achterstrip , maar het werkt alléén met het matrix koplampen pakket ,
geld trouwens nèt zo voor de witte ledstrip in de grille , als antwoord van de dealer.
Heb de auto nog niet trouwens , komt eind van de maand , maar al wel een beetje aan 't rondneuzen.

Tees

Donateur
@DFW ik denk dat de dealer bedoelde te zeggen: dat léveren we alleen icm matrix koplampen. Of het los daarvan kán werken, is een heel andere vraag, en ik vermoed (o.a. op basis van t antwoord van @Antera) dat dat prima kan.

MacRembrandt

Forumguru
had dezelfde vraag gesteld over de rode achterstrip , maar het werkt alléén met het matrix koplampen pakket ,
geld trouwens nèt zo voor de witte ledstrip in de grille , als antwoord van de dealer.
Heb de auto nog niet trouwens , komt eind van de maand , maar al wel een beetje aan 't rondneuzen.
Dat is weer zo'n antwoord van een dealer waar ik niet veel van geloof.
Het wordt verkocht in combinatie met de matrix lampen, ja. Maar dit zou toch naderhand toegevoegd moeten kunnen worden als apart item (als je het apart kan aankopen).

Zo kun je op internet ook setjes vinden om bij een ID4/ID5 zowel het voor- als achterlogo mee te laten branden. Blijkt allemaal al voorgeinstalleerd, aangezien dit in Amerika al standaard is.

Oumi

Lid
Welke lichten branden er eigenlijk mee wanneer je de lichtbalk niet hebt achteraan? Is het zoals deze foto hieronder of brandt het bovenste gedeelte wel volledig mee?

IMG_8590.jpeg

Ardb

Nieuw lid
Het gedeelte op de achterklep brandt helemaal niet. Het ziet er in het donker net uit alsof er iets kapot is..

Oumi

Lid
Dubbele teleurstelling dan, enerzijds de zwarte balk die niet mooi oogt, maar was toch in de veronderstelling dat de bovenste lichten gewoon werken. Best bizar dat men hiervoor gekozen heeft…

TomDB

Actief lid
Welke lichten branden er eigenlijk mee wanneer je de lichtbalk niet hebt achteraan? Is het zoals deze foto hieronder of brandt het bovenste gedeelte wel volledig mee?

Bekijk bijlage 113793

Er bestaat geen lichtbalk voor de achterklep, alleen een zwarte of rode plastic balk waar geen lampjes in zitten.
Alleen als je het light&view pakket neemt (of de sportline) krijg je de "Rode decoratieve LED strip tussen de achterlichten". Het is dus een foute benaming aangezien er geen LED aan te pas komt. Zou i.m.o. geen LED strip mogen heten.
Wat wel verlicht is bij het light pakket is het rode deel van het achterlicht ter hoogte van de letters SKODA.
Die zwarte balk vind ik op een zwarte auto nog wel staan (omdat ie dan niet opvalt) maar op de andere kleuren vind ik het geen gezicht. Ziet er uit of er maar gewoon een stuk plastic uit het schap gepakt is wat toevallig paste.

Misschien bieden ze ooit nog als optie een 26inch 'decoratieve OLED-tv' aan voor de 2e zitrij die dan in werkelijkheid gewoon een zwart stuk plastic is van 26inch...

Tees

Donateur
Er komen vast slimme aftermarket mensen die die strip wel vervangen voor een LED strip. Moet makkelijk te doen z in

Bovenaan Onderaan