Na het aanpassen van de knipperlichten moet je in je MFA je verlichting terug op fabrieks instellingen aanklikken.Ik heb het even doorgelezen, apart dat dan weer niet via VCDS kan. Dan moet ik dus een keer bij iemand op bezoek die VCP heeftEn dan meteen even de comfort knipperlichten op 4x knipperen laten zetten. Ik heb het zelf al geprobeerd, meerdere keren met 2 verschillende windows versies maar ik krijg het niet werkend. In systeem 09 en dan adaptation channel 31 staat het netjes op 4 maar hij blijft in de praktijk maar 3x knipperen.
Na het aanpassen van de knipperlichten moet je in je MFA je verlichting terug op fabrieks instellingen aanklikken.
Mits je gelukt hebt want het merendeel weet niet hoe die byte 18 in ODIS te bewerken is voor de O2/S2Dealer kan beide dingen ook instellen. Misschien in combinatie met beurt als je dat bij de dealer laat doen.
Mits je gelukt hebt want het merendeel weet niet hoe die byte 18 in ODIS te bewerken is voor de O2/S2
Ik moet toch een keer langs de dealer om mijn Mobridge BT module te updaten. Dan kunnen ze meteen even kijken voor de achterlichten icm DRL
Comfort knippers 4x laten knipperen is gelukt door de lichtintellingen terug op fabrieks instellingen te zetten. Alleen is het cornerlight ook weer gedeactiveerd lijkt het.
Bij mijn Fabia2 kon de dealer het aanzetten met de eigen werkplaatskast, met dien verstande dat bij de F2 de achterlichten alleen kunnen branden in combinatie met stadslicht, kentekenverlichting en complete dashboardverlichting.Ik wil graag dat mijn achterlichten ook branden icm DRL.
Bij mijn Fabia2 kon de dealer het aanzetten met de eigen werkplaatskast, met dien verstande dat bij de F2 de achterlichten alleen kunnen branden in combinatie met stadslicht, kentekenverlichting en complete dashboardverlichting.
Die laatste twee zijn geen bezwaar, het stadslicht strikt formeel geredeneerd wel omdat DRL niet mag branden "in combinatie met enige andere verlichting aan de voorzijde". Maar ik rij inmiddels al ruim 5 jaar zo rond en ik ben in ruim 128000 km nog nooit een agent tegengekomen die er wat van zei. En mocht er onverhoopt toch eentje met een stiptheidsactie in de weer gaan, dan zal ik graag de strijd aangaan op basis van het feit dat gevaarzetting en hinder van stadslichten nihil zijn terwijl de altijd brandende achterlichten wel een bijdrage aan de verkeersveiligheid leveren. Ik hou het gewoon zo...
Ik wéét dat het formeel niet mag.Die strijd ga je sws niet winnen daar je meer verlichting voert dan mag.
Als dat waar zou zijn, dat was er geen aanvullende eis voor nieuwe auto's gekomen dat achterlichten verplicht bijgeschakeld moeten kunnen worden. En zo'n fase wordt na een overgangsperiode gevolgd door de verplichting dat achterlichten met DRL branden. En volkomen terecht, wat mij betreft.Drl geeft al de vorm van veiligheid die de wetgever nodig acht
Ook nog nooit gebeurd (en er hebben heus wel eens agenten naar staan kijken, bij een alcoholcontrole of zo). Geen enkele opmerking.Normaliter zal een agent gewoon vragen of je het uit wil zetten en/of de juiste manier wenst te gebruiken.