Achterlicht voor 2e keer losgebroken

Me Zelf

Forumguru
Ik kon hier verder niets over vinden op het forum, maar bij mij is nu al voor de 2e keer het linkerachterlicht losgebroken. Dat zit overigens vrij knullig met 1 bout op een stukje plastic vast; het stukje plastic breekt af.

Ik heb niet gemerkt dat bijvoorbeeld de klep er tegen aan komt bij dichtgaan of dat het anderszins ‘raar’ zit (zit vlak, en gelijk met de rechterkant). Heb ik nou zoveel pech of is het een producteigenschap (wat ik niet verwacht omdat er anders vast meer mensen last van hebben)?
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad nog nooit eerder voorbij horen komen.

Is er iets anders mis wellicht?
Heeft de auto in het verleden schade gehad misschien, of sluit de achterklep niet recht?
 

SteGo

Donateur
Dat klinkt mij haast in de oren alsof je de kunststofmoer veel te hard hebt vastgedraaid waardoor en zo'n spanning om komt te staan dat hij het begeeft. Vast is vast, ook al is het vaak verleidelijk om hem 'voor de zekerheid' nog net iets strakker te draaien.

Ik heb zowel bij m'n huidige als m'n vorige Citigo de lampen er ook wel eens uitgehaald maar bij mij is er nog nooit zo'n kunststofmoer gebroken. Overigens vind ik het ook geen geweldig systeem ... dat terzijde.
 

Me Zelf

Forumguru
Bedankt voor de antwoorden. Het is een nieuwe auto (nou ja, 4 jaar geleden toen ik hem kreeg wel), en dit is de 2e keer dat het gebeurt zonder dat ik er zelf aan heb gezeten (zelfs geen bolletje vervangen). Er is de vorige keer een nieuwe unit ingebouwd, als ze de oude gelijmd hadden dan leek het me wel weer logisch.
Dinsdag maar weer eens de garage bellen.
 
Bovenaan Onderaan