Achterlicht gebroken

Niels83

Forumguru
Vanmorgen heeft mijn vrouw bij het draaien van de greenline een paaltje geraakt. Gek genoeg is alleen het achterlicht kapot.

Ik woon in amersfoort iemand tips voor een goed (gesorteerd) demontage bedrijf?

Zijn er verschillende type originele achterlichten in omloop? Bijvoorbeeld voor en na de face lift?

Hoe kan ik alsnog veilig qua verlichting bij de sloop komen. Mijn vrouw is nu met de hb. Ik dacht een rode plastic tas met tape vast te plakken? Maar dan wordt het knipperlicht ook rood.

CDK

Forumguru
@Cordoba post regelmatig dergelijke demontage bedrijven, misschien even de zoekfunctie gebruiken? Die rode plastic tas is een optie hoor, een Amerikaan knippert ook rood toch? ;)

Edit: balen van de schade trouwens, ook al lijkt het mee te vallen.

RefleCs

Forumguru
Ai dat zijn de mindere dingen. Ik kom ook uit Amersfoort maar ken zo niet een bedrijf in de buurt.

Welk achterlicht gaat het om, van welk bouwjaar is je Fabia en is het een HB of een Combi?

Niels83

Forumguru
Achterlicht bestuurders kant.

Greenline is volgens mij altijd een combi.

Bouwjaar is 2008.

Ik ga denk ik zo dadelijk eerst maar de grote in de regio bellen als akkie stomphorst in de bilt, en kempenaar in Driebergen. Doe liever met dat soort bedrijven zaken dan met de woonwagen bewoners hier op het bedrijven terrein.

servies

Forumguru
Ik heb hetzelfde met m'n vorige auto gehad.
En ja, er kan wat verschil in zitten, ik had toen een Skoda Fabia uit 2004 en het motief (de ribbeltjes etc) op de achterlichten was met de facelift van de Fabia 1 gewijzigd.
Hetzelfde kan natuurlijk nu ook gebeurd zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet, gewoon even vergelijken. Meestal doen ze er niet moeilijk over als je je goede achterlicht wil ruilen om aan beide kanten dezelfde uitvoering te hebben...

RefleCs

Forumguru
Als ik mij niet vergis zijn op de FII geen wijzigingen in de achterlicht units doorgevoerd. Wel in de koplamp units. Maar zeker weten doe ik het niet.

EdZ

Donateur
Als je niet persé origineel hoeft te hebben kun je online voor nog geen 100 euro twee nieuwe units kopen. Weet je ook zeker dat ze beiden dezelfde kleur/tint hebben.

Niels83

Forumguru
Punt is eigenlijk dat het vandaag gemaakt moet worden omdat ik nu vrij ben en daarna gaat die weer de hele week km's maken.

Net de dealer gebeld. Is een stuk duurder met 80 euro maar is wel op voorraad.

Zat wel een verschil van 100 euro tussen mijn dealer en die van mijn vrouw... ik ga mijn auto dan toch maar niet meer naar de skoda dealer om de hoek van mijn werk brengen.

fireben

Forumguru
Punt is eigenlijk dat het vandaag gemaakt moet worden omdat ik nu vrij ben en daarna gaat die weer de hele week km's maken.

Net de dealer gebeld. Is een stuk duurder met 80 euro maar is wel op voorraad.

Zat wel een verschil van 100 euro tussen mijn dealer en die van mijn vrouw... ik ga mijn auto dan toch maar niet meer naar de skoda dealer om de hoek van mijn werk brengen.
en al gekeken op superskoda.com ??

Spierings

Forumguru
Universele garages kunnen vaak gebruikte onderdelen via een demontage bedrijf regelen.
Dat kan ieder bedrijf, maar een universeel bedrijf doet dit ook alleen als de sloop om de hoek is. Anders is het simpelweg niet rendabel, de tijd dat deze ermee bezig is om het onderdeel te krijgen weegt niet op tegen de kosten besparing...

Niels83

Forumguru
Dat kan ieder bedrijf, maar een universeel bedrijf doet dit ook alleen als de sloop om de hoek is. Anders is het simpelweg niet rendabel, de tijd dat deze ermee bezig is om het onderdeel te krijgen weegt niet op tegen de kosten besparing...

Nieuw kostte de unit 80 euro bij de dealer, namaak vanaf 40 euro. Dan is 2de hands uiteindelijk niet zo snel rendabel.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan