achterklep

ik heb een vraag.....de achterklep van mijn octavia gaat niet meer open......er zijn geen kabels kapot bij de klepdoorvoer.....dus ik heb de micro schakelaar in de klep vervangen en het vergrendel gedeelte onder aan de klep ook vernieuwd
maar nog steeds geen resultaat
ik heb ook de foutcode's gewist in de computer
enzelfs een nacht de accu polen los laten liggen
maar nog steeds geen resultaat
daar na een tijdje laten staan en wat anders gaan doen....en toen nog een keer geprobeerd en jahoor hij ging open....dit 3 keer gedaan en elke keer open.
maar de 4e keer deed hij het weer niet
wie kan mij helpen....de octavia combi is van 2011
ik hoor het graag
gr kees
 

Tees

Donateur
Welkom hier! Velen waarderen het als je je even voorstelt in de Meet en Greet.

Wat betreft je vraag: je zegt dat er geen kabels kapot zijn in de doorvoer naar de achterklep, hoe heb je dat bepaalt? Visueel of doorgemeten? Want dit klinkt mij heel erg in de oren als een kabelbreuk. En een kabelbreuk is over het algemeen niet een volledig gebroken kabel, maar een inwendige breuk in de koperen aders, waardoor de kabel soms wel en soms niet contact maken.
 

EdK

Forumguru
Zal me geheel niet verbazen dat je bedrading in de rubber manchetten een draadbreuk hebben hoor.
Bij monteren achteraf van een achteruit rij camera verbaasde ik me hoeveel bedrading daar evengoed nog doorheen gaat en hoe strak dit erin zit.
Ik heb zelf geleerd bij bedraden regelkasten naar deur dat je een redelijke overlengte er in houd zodat de draden vrij kunnen bewegen.
Wel in de auto industrie kunnen ze die regel blijkbaar niet...Dus maw de draden in de overgang van klep naar rubber hoes controleren en waar ze vanuit hoes binnen komen in de auto !
In hoes zelf zal het wel meevallen, is echt in de buurt van de scharnierpunten
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan