Achterklep via afstandsbediening openen en ..... sluiten ?

Toen ik gisteren mijn sleutelbos pakte heb ik kennelijk per ongeluk op de afstandsbediening van de auto gedrukt waardoor de achterklep open ging. Dat zag ik toevallig toen ik naar buiten keek..... De auto staat drie verdiepingen lager - we wonen in een appartementencomplex - en 30 meter verderop.
Leuk zo'n gevoelige auto/afstandsbediening.
Maar ik moest dus helemaal naar beneden om die klep weer te sluiten. Kan dat ook niet via de afstandsbediening ?


Groet, Dirk
 

hemi24

Forumguru
Als je dichtbij genoeg staat kan dat standaard via de afstandsbediening.
Langere range is bij sommige modellen te programmeren…
 
Dank voor je snelle reactie. Als ik kennelijk dicht genoeg bij sta (30 meter) om te openen, dan zou ik toch ook moeten kunnen sluiten dus ?
 

Rallye

Forumguru
Bij mijn Octavia moest sluiten op de sleutel en via de knop op de tunnel worden geprogrammeerd. Dat was dus niet standaard.
 

barretje

Senior Member
Bij mij Superb werkt het op deze manier. Kort op de middelste knop drukken en daarna nog een keer lang erop drukken. Dan gaat hij bij mij weer dicht. Succes!!
 
Gisteren even verder geprobeerd. Sluiten van de achterklep lukt inderdaad toch ook met afstandsbediening. Kennelijk dus alleen van dichterbij. In het door mij beschreven geval had ik dus toch naar buiten gemoeten om de klep te sluiten ;)

Dank allen, weer een vraag afgehandeld.

Groet, Dirk
 

Japanese Power

Donateur
En dat is tevens het nadeel van als je klep per ongeluk vanuit huis wordt geopend als je sleutel klem zit in je broekzak...
Even naar buiten lopen, mits je het bemerkt natuurlijk dat hij openstaat...
 

fanSkoda-VW

Donateur
M'n Hyundai geeft na enige tijd via Bluelink op m'n telefoon een mededeling dat de auto niet afgesloten is.
Of dat ook de achterklep betreft heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Op afstand sluiten via de app werkt ook prima.

grtss
 
Laatst bewerkt:
Bij mij werken beide (openen en sluiten) vanop 50m en ik zit dan nog op de 3e verdieping op het werk. Ik kan iemand iets uit mijn auto laten halen terwijl ik boven blijf. Bij mijn werd er niets bijkomend geprogrammeerd.
 

Japanese Power

Donateur
Bijzonder, de veiligheid is juist dat je niet op grote afstand de kofferdeksel kunt sluiten, alleen maar openen.
Denk dat je collega de AB is en de knop op het kofferdeksel indrukt om hem te sluiten ;)
 
Bovenaan Onderaan