Achterklep SuperB met AB en knop in de auto sluiten

Bakkertje

Forumguru
Ik vraag me af of dit gaat werken eerlijk gezegd. Open gaat doordat er een veer in de klep zit (bij de hatchback dan) en die duwt de klep omhoog als ik op de knop druk. Om hem weer naar beneden te krijgen is er iets van een motor nodig.. het zou wel heel gaaf zijn al het werkt overigens..

Ik ben hier ook al even mee bezig geweest. Niet gelukt, nu heb ik wel eeb VAGCOM v10 gebruikt kan dat het probleem zijn?

PS: je moet toch eerst naar security gaan en daar de sec code 12345 invoeren? en daarna in bovenstaand menu die regel op active zetten?

Groet Marien

es2

Lid
Dat is inderdaad het probleem.
Je kunt het alleen instellen vanaf VAG-COM versie 11.

Is er iemand in de buurt van Hilversum die mij een keer zou willen helpen met het ivoeren van een aantal instellingen via VAG-COM (waaronder de achterklep instelling? Of kan dit ook gewoon via de dealer?

Hey, dit lijkt me ook verdomd handig!
is er iemand in d buurt van Haarlem of Amsterdam die dit in kan stellen?

Antera

Donateur
De dealer kan het helaas niet of weet niet hoe het moet. Daarom word het lastig. ik zou zeggen kom gezellig naar de Skoda M&G en dan word het allemaal geregeld of jullie moeten gezellig me brandstofkosten vergoeden dan doe ik wel een rondje

Ben jammer genoeg verhinderd om morgen bij de M&G te zijn, maar ga het samen met een buurman proberen. Hij heeft de benodigdheden. Als iemand een stappenplannetje heeft, zou ik dat erg fijn vinden.

Vanmiddag met de buurman gezeten om te kijken of we eindelijk de achterklep ook van binnen uit en met de sleutel kunnen laten sluiten. Gaat dit niet lukken, mijn buurman heeft software versie 10 en versie 11 geeft aan dat de auto niet gekoppeld is.... Jammer, dus als er iemand in de buurt van Zoetermeer is die ons zou willen helpen?!

Eindelijk de bediening van mijn achterklep aangepast. Kan hem nu sluiten met zowel de afstandsbediening als de knop in de auto!!!!

Echt een eenvoudige oplossing die, volgens de Skodadealer niet is in te stellen, mits je de juiste kabel hebt is deze aanpassing binnen twee tellen gedaan.

Heren,

super dat het gelukt is maar is er iemand in de buurt van Den Haag, utrecht of Amsterdam die vagcom 11.11.3 heeft ik wil namelijk bluetooth activeren en als het kan nog een paar trucjes ;)

ik hoor graag hoe het jullie gelukt is en of die persoon mij ook wil helpen.

Grt,

Hallo,

Ik heb deze mod een tijdje geleden, ook laten doen via de uitleg hierboven. Nu zit ik met een probleem sinds kort werkt de knop aan de buitenkant voor de koffer te openen niet meer ? Je kan hem wel induwen en je hoort klik van de knop maar er gebeurd niets.
Ik heb de garantie verlenging van 2 jaar extra op mijn Superb en hij moet binnen kort voor zijn 60000 onderhoud gaan.
Enkele vragen kunnen ze bij de garage zien dat die mod is gedaan op de wagen via hun uitleessysteem ? Zou de garantie dit dekken aangezien dit geen slijtage onderdeel is en de wagen net iets ouder is dan 2 jaar.

Mvg

Bart

Antera

Donateur
als ze de coderingen kennen wel maar dat weet ik niet. Wel goede kans dat ze eerst daar gaan kijken

Ok maar dan kan ik beter eerst eens een foutuitlezing laten doen misschien ? En eens kijken of er iets mis is maar het kan niet dat de knop heeft gewerkt ook na de mod en dan opeens stopt zonder dat deze defect is ? Of kan de auto zijn eigen programeren ?

Antera

Donateur
je hebt gewoon een probleem ergens en vermoedelijk in de knop of de kabelboom. Hoe de dealer met deze mod om gaat geen idee. En nee met dit kan de auto dat niet zelf. Alleen het startstop systeem is een systeem wat zichtzelf wel weer kan aan zetten nadat het gedeactiveerd is softwarematig

Bovenaan Onderaan