achterklep slot VW Polo 2008

ESL

Donateur
Even een niet Skoda gerelateerde vraag, maar voor jullie technici vast een makkie.

Wij hebben hier nog een VW polo comfortline 1.4 16V uit 2008 waarvan de achterklep regelmatig niet open wil. je kunt aan de greep trekken, maar er gebeurt dan gewoon niets. Het is niet altijd zo, maar wel heel vaak. Soms doet hij het wel gewoon goed. Een noodgreep is om de klep dan vanuit de binnenkant te openen via de noodontgrendeling en dat werkt wel gewoon altijd.

Nou zit ik te zoeken, en een binnenslot; volgens mij VAG 6Q6827505E is helemaal niet zo duur en ook best zelf te doen. Alleen; lost dit het probleem op? Ik lees ook iets over mogelijk microswitch kapot. Ik begrijp alleen niet helemaal of die switch dan al in dit slot zou zitten of dat die dan in de greep zou zitten. Het schijnt een bekend polo probleem te zijn, dus ik ga er van uit dat er wel iemand hier is voor wie dit gesneden koek is.

Tees

Donateur
Het slot van die hele generatie VAG auto's is idd een bekend probleem. Ik acht de kans wel aanzienlijk dat het probleem in het slot zit, maar het kan natuurlijk ook in de greep of de bedrading zitten. Maar als het slot niet zo duur is (en vervanging is niet al te veel werk volgens mij), kan je de gok natuurlijk gewoon wagen.

Bovenaan Onderaan