Achterklep schakelaar Fabia.

Markie13

Nieuw lid
Goede morgen,

Ik ben in het bezit van een Fabia 1.4 16v 74kW bj'00 en ik heb een probleem met het open maken van het achterklep.
Ik kan niet mijn achterklep open doen via de schakelaar in de achterklep. Ik ben al aan het zoeken geweest of het niet lag aan de microswitch in de achterklep. Bij het doormeten blijk dat deze schakelaar goed is.
Wat me wel opviel was dat ik maar 5,5 Volt bij mij schakelaar bij deurvergrendeling open. Er is vorig jaar een nieuwe deurvergrendeling module gemonteerd ivm niet functieneren.

Dus nu mijn vragen. Hoeveel spanning moet ik krijgen bij mijn schakelaar en als dit te weinig is? Kan het aan de nieuwe module liggen. Misschien tips van jullie kant?

Groet Mark

ps dit alles is na dat de accupool een half uur eraf is geweest ivm een reset.

Markie13

Nieuw lid
AB=Afstandsbediening/Klapsleutel

Ok thanks. Had ik zelf kunnen bedenken:blush:.

Maar de cv werkt zelf goed. Zoals ik al aangaf 0 Volt vegrendeling dicht en 5,5 Volt vergrendeling open.

Maar hoe kan je achterklep dan via je AB werken dan. Ik ken alleen de mogelijkheid vergrendeling?

Ronnie

Forumguru
Er zijn 2 soorten klapsleutels: met 2 knoppen(open dicht) of met 3 knoppen (open/dicht,achterklep open),
Jij hebt er dus kennelijk eentje met 2 knoppen.
De C.V. wordt aangestuurd via een module die het signaal krijgt van het comfortmodule, maar dit werkt dus wel (portieren gaan immers wel open/dicht).
Misschien heb je een kennis ofzo met VAG-Com, kun je de storing zo uitlezen via de diagnosestekker. Of probeer nog een "harde" reset(massa van de accu, 5 min wachten en weer aansluiten)Het lijkt me sterk dat zo opeens na een accuwissel het achterklepslotmechanisme (Mooi scrabblewoord) het begeeft. Trouwens alle stekkers achter al gecontroleerd op eventuele corrosie?

Markie13

Nieuw lid
Er zijn 2 soorten klapsleutels: met 2 knoppen(open dicht) of met 3 knoppen (open/dicht,achterklep open),
Jij hebt er dus kennelijk eentje met 2 knoppen.
De C.V. wordt aangestuurd via een module die het signaal krijgt van het comfortmodule, maar dit werkt dus wel (portieren gaan immers wel open/dicht).
Misschien heb je een kennis ofzo met VAG-Com, kun je de storing zo uitlezen via de diagnosestekker. Of probeer nog een "harde" reset(massa van de accu, 5 min wachten en weer aansluiten)Het lijkt me sterk dat zo opeens na een accuwissel het achterklepslotmechanisme (Mooi scrabblewoord) het begeeft. Trouwens alle stekkers achter al gecontroleerd op eventuele corrosie?

De min pool is al meerdere keren daarna eraf geweest om te resetten, maar dat moch niet baten. Dan maar naar de skoda dealer.

In ieder geval bedankt

Bovenaan Onderaan