Achterbank plaatsen met neerklap functie uit kofferbak

Renkie

Forumguru
Ik heb een compleet interieur gekocht voor mijn Superb (2016). De achterbank heeft de optie dat je deze vanuit de kofferbak kunt neerklappen. Er zitten dus (staal)kabels aan waarmee je de bediening om te leuning kunt ontgrendelen kunt bedienen.

Dit was destijds een optie, mijn huidige achterbank heeft dit niet.

Wie weet wat je nog meer moet vervangen/plaatsen om dit te laten functioneren? Ik heb nu 2 blindplaatjes in de kofferbak waar deze bediening origineel geplaatst wordt. Heb ik alleen 2 hendels nodig of moet je veel meer regelen om dit te laten werken?

Antera

Donateur
Je zal de zijpanelen incl de hendels moeten kopen mits de hendels een los onderdeel zijn. Daarvoor zal je even in de onderdelenlijsten moeten gaan kijken

Renkie

Forumguru
Nou dat is dus even het punt wat ik niet helemaal snap.

Als ik in E**A kijk vind ik een onderdeel "Afstandsontgrendeling voor rugleuning"
Dat is de 3V9 885 591 / 3V9 885 592 , al dan niet met een A.

De plek in de kofferbak waar dit geplaatst wordt zit nu een blindplaatje, dus ik vermoed dat als je die er uit klikt en dit onderdeel terug plaatst je er mogelijk al bent. Maar dat weet ik niet zeker, vandaar mijn vraag.

Wellicht heeft iemand anders dit al een keer gedaan?

hemi24

Forumguru
Wat zegt het plaatje dat erbij staat?
Als er twee verschillende soorten zijpanelen worden genoemd weet je het antwoord vrijwel zeker al…

Volgens mij heb je positie 37 uit onderstaande afbeelding nodig; 1x links, 1x rechts…

IMG_3062.png

Laatst bewerkt:

jesse_s93

Forumguru
Als je kijkt naar de bekleding van de kofferbak zijn er twee opties voor links en rechts (nr 2). In nr 2 wordt het mechanisme geplaatst.

Bij dit onderdeel kom ik op 3V9 867 671 (L) en 672 (R), eventueel met aan A. Ik kan niet opmaken of die A iets specifieks betekent. Als het gaat om een productiedatum, staat dit er vaak wel bij. Als ik ze op Google opzoek, kom ik bij een A vaak wel de ontgrendeling van de achterbank tegen, zonder A niet.

Je zou trouwens kunnen overwegen om het hele paneel te vervangen. Zou goed kunnen zijn dat de ontgrendeling (nieuw) duurder is dan het hele paneel (gebruikt):

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan