Achterbank onderste gedeelte openklappen of verwijderen

CDK

Forumguru
De constructie had wat meer simply clever gemogen, maar het resultaat is wel een enorme vlakke laadvloer.
 

eriktv

Forumguru
Ha, zo leer ik nog eens iets na zes jaar met de Superb :D. Vanwege een rugblessure is het voor mevrouw tV fijner om plat te kunnen liggen, dat gaat zo veel beter met de hele kampeerbende erin!

Ik laat de zittingen gewoon thuis, heb ze toch niet nodig. Scheelt ook nog eens veel volume en gewicht. Ik heb alleen lichte twijfel of ik geen foutmeldingen ga krijgen van de gordelverklikker of stoelverwarming. Ik heb simpelweg de stekkertjes losgeklikt en bij een kort proefritje kreeg ik geen melding. Iemand ervaring mee? Niet dat ik straks vanuit Italië terug moet om m’n achterbank ff op te halen:pieker:
 

Highway

Forumguru
Die stang waarmee je zitgedeelte vast zit (die zwarte) - die kan je ook nog makkelijk los halen. Naar binnen trekken en dan de zitting verder omhoog halen (of juist wat laten zakken), op een bepaald punt gaat die stang los. Zelfde met de andere kant. Kan je de zitting helemaal verwijderen.

Weet je eenmaal waar het punt is, heb je het zitgedeelte er binnen een paar tellen zo uit.
 

eriktv

Forumguru
Jup dat was zo gepiept. Ik liet de zittingen van onze O1’s en eerder zelfs de hele achterbank van onze Sunny thuis bij het kamperen. En nee geen aardappels en hagelslag mee, maar wel een flinke karstentent ;)

Maar nu zit ik voor het eerst met elektronica in de zittingen, heb jij ervaring met loskoppelen daarvan en evt foutmeldingen @Highway ? De gordelverklikker wordt na een tijdje oorverdovend en dan wordt het wel een heel lange reis..
 

EdK

Forumguru
Denk dat die gordelverklikkers hun piep ping en pong wel zullen houden.
Want wat gebeurd er als er niemand op die bank zit ?? juist geen meldingen
Zit er wel iemand op de bank en vertikt zijn gordel om te doen dan heb je wel die herrie.
Volgens mij zit er in de stoelen en bank een switch die dedecteerd of er iemand op zit en zo ja en geen gordel dan beginnen die toeters en bellen te mekkeren.
 

Highway

Forumguru
Mijn S2 uit 2010 heeft geen electronica in de achterbank zitten. Dus als ik de gehele ank verwijder, heb ik geen last van een waarschuwing.
Ook bij het verwijderen van de bijrijders stoel (dan passen er gipsplaaten in van 60x270.....) geen waarschuwing van de gordel (wel airbag).
 

Fabia 123

Forumguru
En nee geen aardappels en hagelslag mee, maar wel een flinke karstentent ;)
Dan hoop ik voor je dat de tent helemaal achterin ligt, en anders begrijp ik waar de rugklachten vandaan komen.

Je kunt de niet gebruikte bankdelen ook los meenemen. Het nadeel van bank verwijderd is dat je van buitenaf in de kofferbak kan kijken via de zijramen.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Eén van de voordelen van "sunset" (donker) glas in combinatie met Sonniboys is dat je nul inkijk hebt in het achtergedeelte van de auto.
 

eriktv

Forumguru
L&K.. af fabriek getint glas achter en ingebouwde rolschermpjes :cool: En er ligt toch hooguit wat losse kampeerbende in, dus als ze daarvoor het alarm af willen laten gaan…

Als je zelfs straffeloos een voorstoel eruit kunt halen loopt het vast wel los. Ik laat lekker de banken, rolhoes en bagagenet thuis, heb alles netjes met spanbanden intern gezekerd. Geweldig dat je gewoon twee kuub aan rommel mee kan sjouwen en alsnog kunt liggen in de auto :deuk:
 

eriktv

Forumguru
Dan hoop ik voor je dat de tent helemaal achterin ligt, en anders begrijp ik waar de rugklachten vandaan komen.
Hij ligt onderop, net achter de voorstellen. Wel een beetje om de gewichtsverdeling denken hè ;). De rug van mevr. tV heeft een opdonder gehad met een schaatsongelukje. De mijne is af en toe pijnlijk van luiheid (teveel zitten op het werk), dus die tent sjouw ik in m’n eentje rond ter training!

Ik zal m’n ervaring hier posten, wellicht handig voor anderen
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan kan je nog steeds door de voorruit en voorste zijruiten naar binnen kijken.
In theorie wel. Maar in de praktijk is dat onzin: je ziet hoegenaamd niets voorbij de rugleuningen van de voorstoelen, want de voorruit spiegelt daarvoor al te veel en door de zijruiten kijk je toch ook tegen de hoofdsteunen aan. En ik spreek uit inmiddels 15 jaar ervaring met zo'n combinatie: eerst een O2c, toen een F2c en nu de Leon ST.
 

Fabia 123

Forumguru
Ik zal m’n ervaring hier posten, wellicht handig voor anderen
Altijd leuk om ervaring te delen.
Ik heb ook een tent van ruim 20 kg.
Helemaal achterin en onderop in de auto. Dan is de tent er gemakkelijk uit te halen. De andere zware delen liggen zoveel mogelijk van voren (achterbank neergeklapt) Lichte delen er tussenin. De inzittenden zitten voorin en die wegen het meest.
 

eriktv

Forumguru
Geen gepiep gehad, wat gaat er zo een hoop losse rommel op de plek waar je normaliter enorm veel beenruimte hebt! Bagage netjes met twee spanbandjes vastgezet (hoog en laag) voor de veiligheid en we hadden zowaar ruim plek over. De vrachtwagen in actie:
3817A220-B957-44EB-BD7B-0588EC4ABCB0.jpeg 2195FBB6-6C66-4152-8322-D85F01832AB3.jpeg
 
Bovenaan Onderaan