Achteraf extra's inbouwen

Qwerto

Nieuw lid
Helaas wou de vrouw op het laatste moment nog verwarmde voorstoelen. Echter was de bestelling al definitief. Dit moet nu alsnog gebeuren met de extra kosten. nu denk ik zelf om toch nog de achteruit rij camera er in te laten bouwen, puur om de rijkunsten van mijn partner. Durf ik hier keihard te zeggen in deze beveiligde omgeving.

Maar zijn hier meer mensen die alsnog dingen hebben laten inbouwen na de levering??

Mijn karoq krijg ik de 10de maart.
 

Canon-Eye

Forumguru
Stoelverwarming was destijds niet beschikbaar op mijn Greenline, maar de dealer heeft dat voor aflevering ingebouwd c.q. laten inbouwen.
Minpuntje daarvan is de bediening, die zit niet netjes in de middenconsole maar apart onderaan de hoek van de stoel met afzonderlijke 1-0-2 standen wipschakelaartjes. Vanaf de bestuurdersstoel kan ik dus niet bij de rechter en de controlelampjes zitten ook in de schakelaars, dus uit het zicht.
Niet ideaal, maar toch beter dan een kouwe kont... :jaja:
 

Jrtt

Forumguru
Ik ben van plan om achteraf de wegklapbare trekhaak te laten inbouwen. Iemand hier al ervaring mee?
 

robvv

Senior Member
een achteruitrijcamera is dacht ik niet ongebruikelijk om achteraf te installeren.
ik heb zelf die vraag voor lane-assist.
 

Japanese Power

Donateur
Je kunt zo een offerte aanvragen via je dealer of bij Alba zelf. Succes. Ik vind de kosten erg meevallen.

Edit: je kunt natuurlijk voor leer kiezen maar ook voor alleen stoelverwarming. Of zelfs stoelmassage is ook mogelijk.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
@Qwerto, achteraf laten inbouwen, alles via de dealer:

- lederen bekleding (bij Alba) (kost normaal rond de €1.900, afhankelijk van wat je wilt. Alles is mogelijk: meerdere soorten leer, Alcantara, meerdere kleuren leer (ook tegelijk) eventueel icm Alcantara, dashboard bekleed met leer, stuur met afwijkende kleur leer, perforatie, patronen in het stiksel, afwijkende kleuren stiksel, geborduurd logo, soms zelfs embossed logo mogelijk in het leer, stoelventilatie, stoelverwarming, stoelmassage, etc)
- afneembare trekhaak
- sportpedalen, incl voetsteun
- stuur met schakelpaddles (had de dealer vergeten te bestellen)
- glanzend zwarte dakrails van de RS
- zwarte spiegelkappen
- zwarte grille
- LED verlichting rondom (niet de koplampen, dat is Xenon)
- Chromen randen laten wrappen metallic zwart
- Logo's metallic zwart laten spuiten en laten monteren
- voorste zijruiten laten tinten met folie
- remklauwen rood laten coaten (2 componenten)
- 19" BBS velgen met 235 brede banden leveren en monteren
- typeaanduiding laten verwijderen
- "needle sweep" laten aanzetten



foto's in mijn topic over de Blauwe Haai...
 

Antera

Donateur
een achteruitrijcamera is dacht ik niet ongebruikelijk om achteraf te installeren.
ik heb zelf die vraag voor lane-assist.

Lane assist kan als het goed is geactiveerd worden als je verkeersbordherkenning in ieder geval hebt besteld.

Anders kost het je een nieuwe voorruit Plus camera Plus bekabeling enz enz. Geen goedkope optie later te installeren
 
Verkeersbordherkenning, dus Travel Assist is nu definitief van mijn lopende bestelling afgehaald. Niet meer los als optie leverbaar helaas.
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik ben van plan om achteraf de wegklapbare trekhaak te laten inbouwen. Iemand hier al ervaring mee?

Ik had zo'n opvouwbare trekhaak op mijn vorige auto. Het overkwam me geregeld dat, wanneer ik de trekhaak had ingeklapt, mensen tegen de achterkant van mijn auto aan inparkeerden tot ze mijn auto zagen bewegen.
Als ik de trekhaak uitgeklapt liet, deden ze dat nooit, en als ze het toch deden, zagen ze het aan hun nummerplaat, maar ik niet aan mijn trekhaak. Uiteindelijk heb ik 'm dus maar continue uitgeklapt gelaten, that'll teach them.
 

Rallye

Forumguru
Gelukkig heb ik dat nooit gezien. Dat zou een interessant gesprek opleveren met zo’n “chauffeur”.........
 

Captain Hook

Forumguru
Ik had zo'n opvouwbare trekhaak op mijn vorige auto. Het overkwam me geregeld dat, wanneer ik de trekhaak had ingeklapt, mensen tegen de achterkant van mijn auto aan inparkeerden tot ze mijn auto zagen bewegen.
Als ik de trekhaak uitgeklapt liet, deden ze dat nooit, en als ze het toch deden, zagen ze het aan hun nummerplaat, maar ik niet aan mijn trekhaak. Uiteindelijk heb ik 'm dus maar continue uitgeklapt gelaten, that'll teach them.
En, aan de voorkant? Heb je daar ook een trekhaak zitten? :deuk:

Zal ze leren; die prutsers van een inparkeerders! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

Canon-Eye

Forumguru
In de vroege jaren '70 reisde ik met mijn kevertje meestal via de pont in Maassluis naar mijn werk in Europoort. Die was toen nog behoorlijk druk tijdens de spits, dus de pontmedewerkers deden er alles aan om er per overtocht zoveel mogelijk auto's op te persen: driftig blijven zwaaien dat je nog wel een paar cm naar voren kon (ik liet me overigens niet gek maken door die lui). Dan natuurlijk stevig de handrem erop en een minuut of 10 krant lezen.

Minstens eens in de week kreeg ik wel een duwtje van achteren omdat weer eens iemand tegen de trekhaak zat. Sinds die tijd heb ik altijd een vaste trekhaak gehad onder elke auto en ik wil eigenlijk niet anders meer. Mocht de volgende toevallig een gebruikte zijn met afneembare of inklapbare haak, dan zal die te allen tijde gebruiksklaar blijven zitten, dat weet ik bij voorbaat.
Lelijk? Mag iedereen vinden, mij maakt het echt niet uit. Effectief, dáár gaat het mij om.
 

peterhuppertz

Forumguru
Dat lelijke ding verpest de bumper
Er gaan dagen voorbij dat ik tijdens het rijden mijn achterbumper niet zie. :D

Alle gekheid op een stokje: tot een jaar of wat terug maakte de Škoda-rijder zich nog niet zo druk om mooi. Als het mooi had moeten zijn, had 'ie een andere moeten kopen. ;)
Het is duidelijk te zien, ook op dit forum, dat het merk qua design steeds meer in de smaak valt.

Overigens is er één praktisch voordeel aan de opvouwbare trekhaak: dat ding zit precies op de hoogte waar het echt zeer doet als je om je auto heen loopt om 'm te wassen.
 
Bovenaan Onderaan