Achteraf CC (cruise control) upgraden naar ACC

Roli56

Nieuw lid
Goedemiddag, ik zou mijn Karoq 1.5TSI bj'2020 (DSG) graag upgraden met ACC mits het betaalbaar is.

De gewone CC is aanwezig, dus ook de camera aan de voorzijde.

Iemand tips hierover, hartelijk dank!

Mvg Ron

HenkBNS

Actief lid
Ik zou er niet te veel geld aan uitgeven. Ik heb het maar het reageerd niet fijn. Herkend verkeersborden niet altijd goed. De snelheid varieert of grijpt abrupt in. Als er bijv een auto voor je invoegd en in bochten. Staat al geruime tijd uit.

Roli56

Nieuw lid
Ik zou er niet te veel geld aan uitgeven. Ik heb het maar het reageerd niet fijn. Herkend verkeersborden niet altijd goed. De snelheid varieert of grijpt abrupt in. Als er bijv een auto voor je invoegd en in bochten. Staat al geruime tijd uit.
dat klinkt niet goed, maar bedankt

HenkBNS

Actief lid
Nee jo..veels te blij verder met de Karoq. Alleen om aan te geven dat het ACC systeem volledig is. En dat ik er niet tevreden over ben zoals aangegeven. Dus zou zeggen neem het mee in je overweging voordat je veel geld uitgeeft. Mogelijk komen er in de toekomst verbeteringen met verkeerdborden en upgrades van het systeem dan kan ik het zo weer aanzetten.

1983jeroen

Forumguru
Voor gewone CC heb je geen camera nodig.
Voor zover ik weet kun je dit niet ombouwen. Als echt alles aanwezig zou zijn op jouw auto voor acc hadden ze die hendel er ook wel op gezet.

Ik heb nog de simpele versie van acc op mijn Octavia 3. Daar werkt het wel heel fijn vind ik.
De versies die ook camera gebruiken vond ik wel wat minder fijn in gebruik

red2003

Actief lid
Met de acc ingeschakeld houdt de auto automatisch afstand (die je kunt instellen) tot zijn voorganger. Ook kun je in een file “ meerijden” zonder zelf gas te geven of te remmen.
En ja, als je van die wegpiraten heb die op dezelfde weg zitten als je zelf en vlak voor je invoeg, dan gaat de acc reageren met een reactie om de ingestelde afstand weer te herstellen.
Ik rij vrij regelmatig afstanden van roermond naar amersfoort en dit doe ik altijd met de acc ingeschakeld. Relaxed en veilig.

EdZ

Donateur
Bij mij werkt ACC bijna perfect en ik gebruik het heel vaak, zelfs in de 30km-zones hier. Zonder verkeersbordherkenning blijkbaar. Althans, dat heeft ie wel maar ACC doet daar gelukkig niets mee.

hemi24

Forumguru
Wees gerust, ookal zou ‘ie het wel hebben, kun je het altijd nog uitzetten…
Dus je hoeft niet overal 3 a 4 km/h te langzaam rijden!

Bovenaan Onderaan