Achteraf 12V / USB achterin

Gisteren heb ik mijn nieuwe Octavia III Combi FL opgehaald. Tijdens het lezen, naja doorbladeren van het instructieboekje zag ik een plaatje waarin 2 USB aansluitingen achter de middenconsole zitten tbv laden van telefoon/iPads. Jammergenoeg heb ik deze niet en vroeg mij af of iemand dit wel eens achteraf heeft gemonteerd? Alternatief zou een 12V aansluiting achterin zijn, iemand dat wel eens gedaan/laten doen?
 

vinom

Actief lid
Welke versie heb je van de facelift? Style Business? Ik kwam op het Britse Skoda forum deze vraag ook al tegen en volgens mij was de conclusie dat het bijbesteld kon worden voor €100,-
 

Niels83

Forumguru

Die is onleesbaar..


Ik heb zelf 2 12v aansluiting aangelegt onder mijn radio met de telefoons navigatie systemen en tablet/dvds etc etc was 1 12volt aansluiting bij mijn handrem (faab 2008) erg weinig.

Is echt heel makkelijk zelf te doen. Wel geklooi om onder het plastic te komen en uit te vogelen wat waar los gaat maar middagje werk en 1 extra handje. En het zit er in. Ik zou voor 12volt stelker gaan ipv usb
 
D

Deleted member 24009

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wellicht heb je er wat aan. Ik heb het gemis van USB achterin opgelost door bij de Action een USB lader met meerdere uitgangen te halen, deze ligt in de middenconsole onder de armsteun. Vanuit daar gaan 2 iPad oplaadkabels naar achter ( onder de achterkant van de armsten door), deze kabels zitten netjes opgerold in de opbergtas aan de achterkant van de voorstoelen als ze niet gebruikt worden. Kabels zijn zwart, dus vallen bijna niet op.
 
https://www.conrad.nl/nl/procar-usb...-5-a-geschikt-voor-details-usb-a-1172665.html

Even plekje in console achter zoeken en de draden parallel over je 12V stopcontact in je console zetten

Dit is wel een nette oplossing, alhoewel wanneer ik toch voor zoiets ga, ik denk ik net zo goed een 12V kan nemen met een USB plug daarin. Dan kan ik ook eventueel nog andere 12V accesoires gebruiken.

Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wellicht heb je er wat aan. Ik heb het gemis van USB achterin opgelost door bij de Action een USB lader met meerdere uitgangen te halen, deze ligt in de middenconsole onder de armsteun. Vanuit daar gaan 2 iPad oplaadkabels naar achter ( onder de achterkant van de armsten door), deze kabels zitten netjes opgerold in de opbergtas aan de achterkant van de voorstoelen als ze niet gebruikt worden. Kabels zijn zwart, dus vallen bijna niet op.

Zo deed ik het tot nu toe ook altijd, maar met de nieuwe bolide dacht ik het eens netjes op te lossen.
En toen ik het plaatje in de handleiding zag dacht ik dat is wel mooi.
Vrees alleen dat de originele spullen prijstechnisch tegen zullen vallen, dus de bovenstaande oplossing is denk ik een mooie oplossing voor een fatsoenlijke prijs. Nu alleen nog eens kijken hoe je de middenconsole kunt demonteren/openen.
 

EdK

Forumguru
Dit is wel een nette oplossing, alhoewel wanneer ik toch voor zoiets ga, ik denk ik net zo goed een 12V kan nemen met een USB plug daarin. Dan kan ik ook eventueel nog andere 12V accesoires gebruiken.
Dat blijft inderdaad ook een optie, bv als je de koelbox op de achterbank wil meenemen ipv de kofferbak
 

sels

Lid
Ik heb een beetje zitten knutselen, misschien heb je hier wat aan. Ik heb een Belkin Road Rockstar aangeschaft (iets van 40,-). Deze sluit je aan op de 12 V in de midden console (2 x usb) en het is dan zo bedacht dat je het 2e deel met een clip aan het vak van de rugleuning van een van de voorstoelen schuift. Dat deel heb ik ingebouwd in het afval bakje van de midden console. Het snoer zie je alleen bij de stekker, en is verder weggewerkt in de midden console. Het afvalbakje heeft natuurlijk nu een gat, maar een nieuwe kost niet al te veel als het weer teruggedraaid moet worden.
CIMG0505-1600.jpg CIMG0506-1600.jpg CIMG9769-1600.jpg CIMG9770-1600.jpg CIMG9771-1600.jpg
 
Bovenaan Onderaan