Achter raam zonneschermen

Pietdevries

Actief lid
Ik heb online zonneschermen gekocht voor de achter zijramen (de achterruit is zo ver weg dat ik die niet echt nodig vind, bovendien zijn alle achter ruiten al getint. Het merk is Car Shades (origineel, I know), te vinden op https://www.carshades.com , ik heb ze gekocht op Halfords.nl voor 65 euro. (Ze verkopen ook een 6 delige versie voor ook de achterruit en de kleine raampjes in de zijkant achterin voor 125.)

Set komt met een draagtas (zal ze weinig dragen maar beschermt ze een beetje als ik ze onder de kofferbak leg):

IMG_6985.JPEG

Scherm word met twee clips per kan vastgezet. Niet echt super strak maar het blijft prima zitten. Vraag me alleen af wat er gebeurt als je op de snelweg het raam open doet, heb het maar niet uitgeprobeerd:

IMG_6986.JPEG IMG_6987.JPEG

Aan de achterkant gaat deze clip bij mijn auto maar op 1 plekje er goed in. Grap is dat dat plekje niet hetzelfde is aan de rechter en linkerkant:

Links

Eindresultaat:

IMG_6989.JPEG IMG_6990.JPEG IMG_6991.JPEG IMG_6992.JPEG

Hierbij dus mijn review. Clipjes installeren was een beetje frutselen de eerste keer maar ging op zich prima. De achterpassagiers hebben al wel geklaagd dat ze nu niet goed meer naar buiten kunnen kijken dus ik denk dat ik ze er niet standaard in laat zitten, alleen voor de lange ritten met mooi weer erin doe.
 

Japanese Power

Donateur
Vraag me alleen af wat er gebeurt als je op de snelweg het raam open doet, heb het maar niet uitgeprobeerd:
Die worden eruit gezogen voor je het in de gaten hebt. Deze ervaring had mijn collega ook na 1 week tijd.
Zou maar snel de raamvergrendeling inschakelen voordat de kids het knopje indrukken, bewust of onbewust ;)
 

Pietdevries

Actief lid
Hahahaha zoiets vermoede ik al. Zal de vrouw waarschuwen, maar mijn zoontje kan er voorlopig vanuit de babystoel nog niet bij :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Vraag me alleen af wat er gebeurt als je op de snelweg het raam open doet, heb het maar niet uitgeprobeerd:
Bij de Sonniboys kon ik raam zeker voor 2/3 open zetten zonder dat ze er ook maar uitgezogen werden.
En dit heb ik wel geprobeerd met snelheden van 120 Km/u

Dit was bij de RR en de Yeti.
Bij me Fab heb ik ze niet omdat ze al van fabriek af getint zijn de achter zijramen en achterraam
 

Canon-Eye

Forumguru
Die ervaring heb ik ook met 2 Skoda's en de Leon: het blijft prima zitten.
Het helpt misschien ook wel dat die ramen niet verder dan 2/3 open kunnen... :jaja:
 
Bovenaan Onderaan