Accutest voor Citigo iV

Gistermiddag een tijd met een dealer in den lande aan de lijn gezeten en hij kon mij melden dat er momenteel een landelijk recall loopt voor Enyaq's die worden teruggeroepen waarbij een of meerdere cellen van het accupakket worden vervangen. Momenteel worden er al Enyaq's onder handen genomen.
Weet jij ook welke Skoda dealer de accucapaciteit kan controleren?
Century in Groningen zegt dat ze dat niet kunnen doen aan de Citigo e iv.
 

Japanese Power

Donateur
Voor een CitiGo E iV weet ik niet of dat mogelijk is @gerardhein, lijkt i.m.o. wel mogelijk maar veel vertrouwen is er bij mij niet in de EV kennis van veel "dealers". In mijn geval destijds heeft de "hoogvoltspecialist" bij mijn ex-dealer Rijnwoud de meting gedaan. Maar dan spreken we wel over een Enyaq...
 
Inmiddels kan Dealer in Winschoten dat wel.
Maar dan moeten er wel echt klachten zijn.
Ah, ja goeie vraag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een CitiGo E iV weet ik niet of dat mogelijk is @gerardhein, lijkt i.m.o. wel mogelijk maar veel vertrouwen is er bij mij niet in de EV kennis van veel "dealers". In mijn geval destijds heeft de "hoogvoltspecialist" bij mijn ex-dealer Rijnwoud de meting gedaan. Maar dan spreken we wel over een Enyaq...
Accu is toch niet heel anders? Hooguit wat kleiner. In Winschoten kunnen ze dat dus ook. Is wel 4 a 5 uur werk, werd mij verteld.
 

Nedje

Senior Member
Het zal aan mij liggen, maar ik snap er geen fluit van. Bij telefoons en laptops kun je vaak binnen enkele tellen dat gezondheid van de accu inclusief degradatie controleren. Ik zie niet in waarom dit bij een auto moet zou moeten kunnen en al helemaal niet waarom men er zo lang over zou moeten doen.

Zo naïef als ik ben denk ik: dat is toch een kwestie van stekker in de poort en uitlezen?!
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het Battery Management System 'houdt dat in de gaten', maar of dat extern goed uitgelezen kan worden (softwarematig) is een vraag.
Als dat kan, is het inderdaad een kwestie van inpuggen in de OBD poort en uitlezen,
Als dat niet kan,,,,,,,,,,,,,moeten ze dan de hele accu uitbouwen om de cellen/celblokken (hardwarematig) apart uit te lezen??
In dat laatste geval lijkt mij die 4-5 uur erg optimistisch. :thumbsdown:
 
Het Battery Management System 'houdt dat in de gaten', maar of dat extern goed uitgelezen kan worden (softwarematig) is een vraag.
....
Ik snap het ook niet, bij Aviloo kan je een leenapparaat aansluiten op de OBD poort. Dat apparaat stuur je terug en dan komt erbinnen 48 uur een rapport. Misschien ga ik die optie wel kiezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij telefoons en laptops kun je vaak binnen enkele tellen gezondheid van de accu inclusief degradatie controleren. Ik zie niet in waarom dit bij een auto moet zou moeten kunnen en al helemaal niet waarom men er zo lang over zou moeten doen.

EV techniek staat nog in de kinderschoenen denk ik dan.
Er is ook weinig vraag naar dit soort testen begreep ik van de anwb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan