Accubereik bij 100% opladen max 70 km

MyKodiaq2

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik heb de volgende vraag. Ik heb mijn Kodiaq (2) Sportline Business 1.5 TSI sinds 14-10-2025 met nu 2156 km op de teller. Ik laad thuis met 220V. Mijn accubereik is in minder dan 2 maanden niet meer dan 70 km bij 100% laden. Ik kan ook echt niet meer rijden dan dat. Waar kan dit aan liggen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen. Alvast dank daarvoor!

Met groet,
Niels

Bijlagen

• Accubereik1.jpeg
    Accubereik1.jpeg
    78,1 KB · Weergaven: 6
  • Accubereik2.jpeg
    Accubereik2.jpeg
    106,3 KB · Weergaven: 6

unphoto

Nieuw lid
Ik denk dat het belangrijk is om te weten wat jou daadwerkelijk actie radius VOOR vandaag was.
Dat is jouw baseline.
Is er iets veranderd aan de route of rijstijl sinds dag 1?

Het indicatie bereik wat je getoond krijgt is op basis van jouw gemiddelde range, gedeeld door jouw verbruikers.
Als je meer verbruikers aan hebt, gaat de accu minder lang mee.

Het is kouder en daarmee neemt per definitie de accu capaciteit af (capaciteit neemt af door meer zelf ontlading) en daarnaast gaan de frequentie en intensiteit van jouw verbruikers ook omhoog (aanname):
-De lampen gaan langer aan (vroeger donker, later licht).
-Verwarming gaat sneller aan en op een hogere temperatuur (los van eventuele stoel en/of stuurwiel verwarming e.d.)

Kou heeft altijd een directe en indirecte impact op de daadwerkelijk accu capaciteit.
Dit gaat dus hand in hand met het opladen. De standaard verliezen (ingecalculeerde 10% via het 230V contact) zullen ook groter zijn.

Bovenaan Onderaan