accu?

katjang

Nieuw lid
Hallo mensen,
Vanmiddag was ik aan het rijden en opeens gingen alle lampen branden op het dashbord.
Zelfs de stuurbekrachtiging werkte niet meer en de knipperlichten ook niet het lampje en geluid van de handrem ging aan.
Ben aan de kant gegaan en probeerde de auto opnieuw te starten dit lukte met veel moeite na een half uur.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen.
Accu is nog geen jaar oud.
graag jullie reactie mvg
 

Ronnie

Forumguru
Merk/soort auto, motor?
Accu is ja ook niet defect, je hebt nog een half uur gestart.....
 

van inkel

Forumguru
Waarschijnlijk de dynamo, ff de spanning meten met een draaiende motor. moet tussen de 13,8 en 14 V liggen. is deze lager dan laad de accu niet meer bij.
 

bluskabouter

Forumguru
kijk eens bij mijn berichten.
heb dit ook gehad toen de auto 8 weken oud was.
bleek een defecte abs-regelaar te zijn.
 

nemo

Senior Member
Misschien is het de v-snaar. Of de dynamo, want van een kapotte accu zou je geen last mogen hebben tijdens het rijden.
 

Ronnie

Forumguru
Misschien is het de v-snaar. Of de dynamo, want van een kapotte accu zou je geen last mogen hebben tijdens het rijden.
Nemo,Nemo, Geen V snaar maar multiriem, en als een van deze twee stuk was, zou het acculampje gaan branden.....
Vandaar mijn vraag eerder.
 
scoda fabia combi bouwjaar 2004.
Volgens anwb is de accu stuk maar dat lijkt me sterk is 8 maanden oud


Hoe komt een Fabia uit 2004 hier dan terecht????

Brandt het accu lampje met contact aan?? Zo nee, controleer dan de bedrading voor de bekrachtiging van de dynamo (dunne blauwe draadje)
deze gaan wel eens kapot thv linker langdrager, is deze heel dan dynamo.
 

katjang

Nieuw lid
vandaag bij garage geweest denken toch dat het aan de accu ligt deze was kapot.
dus ben benieuwd even een weekje afwachten bedankt voor jullie adviezen.
 

katjang

Nieuw lid
nou mensen hij is gemaakt.
het was aan de onderkant van de accu deksel waar de zekeringen zitten loopt een kabel wat van de accu naar de dynamo gaat deze was niet goed vast en is gaan smelten door de ontsteking iedere keer met als gevolg de accu laad niet meer op.
Alles is vervangen en loopt weer goed nu maar hopen dat dit zo blijft.
Bedankt voor de tips.
 
Bovenaan Onderaan