Accu leeg! Hoe de deuren te openen?? Help!!

Help! De accu van de auto is leeg en kan de deur dus niet meer met de afstandsbediening en de noodbediening van de deur open maken. Klepje eraf en met de sleutel helpt dus niet. Iemand een idee?
 

SweetRevenge

Actief lid
Oops, ik was wat te snel. Zie net dat je reeds de nood opening geprobeerd hebt.
Lijkt mij dat je eerst de accu moet opladen of met start kabels gaan werken.
 

Michel

Forumguru
Als de topicstarter de accu wil gaan opladen, dan zal hij toch eerst bij de trekknop voor de motorontgrendeling in het interieur moeten kunnen komen.... Hoe krijgt hij/zij anders de motorkap open om bij de accu te kunnen komen?
 

EdK

Forumguru
Klepje eraf en met de sleutel helpt dus niet. Iemand een idee?

Dit begrijp ik ff niet !
Gaat ook niet meer open via normale slot bestuurders kant ?

En hoe is het gekomen ? liggen er nog lampen toevallig open en met schakelaar aan ?
 

aiva tco adoks

Forumguru
Help! De accu van de auto is leeg en kan de deur dus niet meer met de afstandsbediening en de noodbediening van de deur open maken. Klepje eraf en met de sleutel helpt dus niet. Iemand een idee?

Kun je de sleutel niet omdraaien??
Het lijkt mij natuurlijk zwaar gaan omdat de motor van de deurvergrendeling weerstand geeft.
Bij mijn vrouw haar auto(seat arosa) het zelfde verhaal.De sleutel wou wel draaien(cv werkte niet)
 

SweetRevenge

Actief lid
Volgens mij kan je de motorkap openen zonder in de auto te komen, zij het dan niet op zo'n eenvoudige manier. Ik kan mij niet inbeelden dat Skoda een auto gaat ontwerpen die klaar is voor een professionele inbraak op het moment dat de accu leeg is en de deuren vast zitten.

@baartje, hoe weet jij dat de accu leeg is, en niet één of ander ander probleem? Ik dacht dat de nood opening altijd werkte, ook zonder stroom.

@darkprojectx, hoe bedoel je inbraakhandleidingen? De nood opening komt letterlijk uit de Skoda handleiding, lijkt mij niet echt een "inbraakhandleidingen", wel?
 
@ allen! Thanks...het ging om een passat uit 2006, dacht post het even snel op dit forum voor een snel antwoord.
Maar het is al gelukt, de accu was helemaal leeg, omdat de cv niet meer werkte en zelfs het lampje van de startonderbreker niet meer knipperde!
Via de noodbediening hebben we uiteindelijk toch de deur open gekregen, heel raar, maar ineens ging hij open:S Was benieuwd of het mogelijk was de motorkap van buitenuit open te maken. Maar inderdaad, het zou niet moeten kunnen als je er niet voor geleerd hebt!
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb het ook een keer op mijn O2 van 2006 gehad. Accu was losgekoppeld (minpool). Kon gewoon met het sleuteltje de bestuurderdeur openen.
 

Constant

Erelid
Ik denk dat de sleutel in het noodslot/portierslot moeilijk ging omdat het slot vijf jaar niet gebruikt is, dan kan ik me voorstellen dat het slot zo stroef gaat dat je je sleutel in eerste instantie niet kan draaien.

Bedenk me nu ineens dat ik dat slot bij mijn auto nooit geprobeerd of geolied heb, ga ik gelijk zometeen even doen, je weet maar nooit.........
 
Het probleem was dat het slotje wel te draaien was met de sleutel, maar dat er vervolgens helemaal niks gebeurde..deur ging niet van het slot. Was dus eigenlijk opzoek naar een oplossing zonder de ANWB of volkswagen service te hoeven bellen. Maar abracadabra..ineens ging de deur open:S
 

Constant

Erelid
Onwennigheid, of van de gebruiker of van het slot, we zullen het nooit weten :grin: Ik ben trouwens vergeten om even te oefenen op mijn deurslot, morgen dan maar proberen.
 

hemi24

Forumguru
Sinds ik mij met mijn vorige O2 uit 2007 een keer het buitengesloten, weet ik dat de ANWB bellen het DOMSTE is wat je kunt doen!!!

(het verhaal (en de schade) kun je elders op dit forum lezen)
 

GL-rijder

Nieuw lid
Jammer hemi24, hoop dat dit een incident is geweest.
Ik was erg blij dat ik met een kapot gereden band WEL de ANWB kon bellen, want Skoda-Mobiliteitsservice kwam dus niet.
 

hemi24

Forumguru
Je auto "gesloopt" zien worden door 2 wegenwachters zal inderdaad wel een incident zijn!
Stuurt de mobiliteitsservice van Skoda trouwens ook niet in 9 van de 10 gevallen de ANWB?

Voor zover ik weet kun je de auto ten aller tijden met de sleutel openen (bestuurdersportier)?!?
 

Constant

Erelid
Als dat slot jarenlang niet wordt gebruikt, dan is het een verrassing of het slot werkt als je het wilt gebruiken. Argh! Vandaag weer vergeten te oliën en even te testen.
 

EdK

Forumguru
Constant me advies is om geen olie of iets dergelijks in slot te doen
Dit is vuil aantrekkend en met gevolg dat het slot in de korste tijd weer niet met een sleutel is te bedienen
Het enigste middel voor sloten is grafietpoeder ! Je sleutel en slot knappen er van op en belangrijkste is dat het geen vuil aantrekt !
 
Bovenaan Onderaan