Accu kabel en rammeltjes

AiKoiN

Senior Member
Weet iemand wat een redelijk dikke rood met zwarte kabel voordient ? Hij lijkt van voor af te komen naar de accu maar is daar af getaped. Hij is ing 2cm2 dik.

Rammels bij het stuur op een trillende weg ?
En gepiep in de achterkant iemand ervaring of oplossingen...
:ahum:

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk had de vorige eigenaar een versterker ingebouwd? Ik zou in ieder geval eens meten of er spanning op staat!

AiKoiN

Senior Member
wacht zal eens een foto knippen...

31052011029.jpg 31052011028.jpg 31052011031.jpg

31052011030.jpg

misschien dat het zo beter is :)
en door meten ? nu niet te moeilijk doen he :winkie::722:

Ronnie

Forumguru
De kabel is achteraf ingebouwd,(dus waarschijnlijk voor een powereindtrap/versterker) in het schema komen geen rood/zwarte kabels van dit formaat voor.
Vanaf de accu wordt alleen ROOD gebruikt, na de hoofdzekering S163(110A) wordt dit een ZWARTE van 16mm2 welke naar binnen achter het dashboard gaat voor regelunit.

AiKoiN

Senior Member
dat zou vreemd zijn... want de kabel gaat naar de voorkant toe (bumper) en verdwijnt daarin.

als een versterker zou zijn ingeboud waar zou ik dat nog meer aan kunnen zien?

en is er trouwens te zien of er met de odo is gekloot ?

Ronnie

Forumguru
Kan dus van alles geweest zijn......
Als er met de tacho geknoeid is kun je dit terugvinden (middels VAG-COM) in de motor ECU, deze slaat de totale afgelegde afstand op, bij wijzigingen wordt alleen de tellersoftware gewijzigd.

AiKoiN

Senior Member
aha dus even langs de dealer en klaar met de odo :)
ga ik gelijk vragen waar die kabel van is

bedankt Ronnie

is niet helemaal waar
je kunt teller en ecu resetten
kost iets meer maar dan heb je ook wat zegt men
rens

AiKoiN

Senior Member
hmz dat is dan mooi klote, ben zelf niet zoon voorstander van km terug draaien maarja komen we uiteindelijk wel achter....

nou dan ga ik die kabel maar eens een keertje na lopen waar die uitkomt en of er nog spanning opstaat (ff een multi meter kopen)
laat ik zsm weten,.

ik ook niet
kwam er echter achter toen ik mn eigen auto probeerde te verkopen.
vorige eigenaar had er nl mee lopen knoeien
zorgde ervoor dat ik mn auto aan de straatstenen niet kwijt raakte.
heb nu een uitdraai laten maken maar ook daarmee schijnt men te kunnen knoeien

Bosi

Lid
Stopt de rood/zwarte kabel bij de bumper of loopt hij via de kabelboom terug de cabine in? En zit hij achter een zekering?
Heb je soms een achteraf ingebouwde trekhaak?
Bij mijn hebben ze nl, een rode kabel met soortgelijke diameter ( achter een extra zekering op/in de klep bovenop de accu) gebruikt voor de permanente spanning voor de jeager (gebruikelijk voor de Skoda's) aansluiting van de trekhaak.

AiKoiN

Senior Member
inderdaad er is achteraf wel een trekhaak ingebouwd..
en die stroom kabel gaat inderdaad van de 3de pool naar de voorbumper en daarna kan ik hem niet meer vinden zal eens onder de auto kijken :)

achter 1 rammel bij het stuur ben ik al het dashboard komt onder het stuur bij elkaar en dat is vast geschroeft alleen daar rammelt/kraakt het als ik het daar vast hou is het weg.

Bosi

Lid
Misschien een tip, Bij mijn fabia combi, is de kabel via het dashboard (achter de zekeringhouder langs) door de deurdorpels gelegd, waar normaal bij de hatchback uitvoering de bediening van de achterklep zit (naast de bestuurderstoel), zit een uitneembaar klepje, als je daar de bewuste kabel ziet lopen weet je het bijna zeker. Helemaal zeker ben je, als je in de kofferbak het inspectie luikje van de achter verlichting er even uit neemt, zie je daar de kabel richting de achterbumper verdwijnen weet je het zeker. Ook kun je het afdekplaatje bij de vergrendeling van de kofferbak losklikken en daar naar binnenkijken, je kunt daar nog net de kabelboom van de trekhaak zien zitten.

Bovenaan Onderaan