Kanerr
Forumguru
Hi all,
Info over de auto:
Skoda Fabia 1.2TSI 105pk 2010 met 235k km op de klok.
Voorgeschiedenis:
De auto heeft een aantal maanden terug een defecte dynamo gehad en daarbij is de accu leeggetrokken. Na het vervangen van de dynamo moesten we met een jumpstarter starten en sindsdien heb ik geen problemen gehad.
3 weken geleden heb ik mijn nieuwe radio geplaatst waar geen canbus decoder opzat waardoor de radio in standby modus ging bij contact uit. Dit is 3 weken lang goed gegaan tot gisteren toe.
Het probleem:
De auto start niet meer. Ook wanneer ik de startkabels aansluit en deze een tijdje eraan hang (met de hulpauto op 3000toeren) heeft het geen effect. De lampen springen uit en de motor draait met moeite rond en nu helemaal niet meer..
Diagnose tot nu toe:
Met multimeter het volgende gemeten;
Accu in ruststand: 12.1V
Accu met contact aan: begint bij 12.1V en loopt naar 10.1 (en lager)
Accu met startkabels aangesloten loopt nog steeds leeg.
Kan ik concluderen dat de accu tot zijn einde is of is er wat anders aan de hand?
Sidenote: canbus decoder is gisteren binnen gekomen en zal geplaatst worden
Info over de auto:
Skoda Fabia 1.2TSI 105pk 2010 met 235k km op de klok.
Voorgeschiedenis:
De auto heeft een aantal maanden terug een defecte dynamo gehad en daarbij is de accu leeggetrokken. Na het vervangen van de dynamo moesten we met een jumpstarter starten en sindsdien heb ik geen problemen gehad.
3 weken geleden heb ik mijn nieuwe radio geplaatst waar geen canbus decoder opzat waardoor de radio in standby modus ging bij contact uit. Dit is 3 weken lang goed gegaan tot gisteren toe.
Het probleem:
De auto start niet meer. Ook wanneer ik de startkabels aansluit en deze een tijdje eraan hang (met de hulpauto op 3000toeren) heeft het geen effect. De lampen springen uit en de motor draait met moeite rond en nu helemaal niet meer..
Diagnose tot nu toe:
Met multimeter het volgende gemeten;
Accu in ruststand: 12.1V
Accu met contact aan: begint bij 12.1V en loopt naar 10.1 (en lager)
Accu met startkabels aangesloten loopt nog steeds leeg.
Kan ik concluderen dat de accu tot zijn einde is of is er wat anders aan de hand?
Sidenote: canbus decoder is gisteren binnen gekomen en zal geplaatst worden
