ACC tot max. 160km/u niet meer als optie te bestellen?

xplain

Forumguru
Ter voorbereiding van mijn nieuwe leasebak ben ik de configuratie van mijn huidige Superb aan het configureren voor de FL (en als iV) en ik merk dat ik de optie "ACC - ADAPTIVE CRUISE CONTROL (Max. 160km/u) - zonder speedlimiter" niet meer apart kan aanduiden als optie. Enkel de optie
"FRONT ASSIST" - met ACC tot 210km/u" kan je apart aanduiden, maar dat vind ik overbodig en veel te duur. De enige plaats waar de "ACC - ADAPTIVE CRUISE CONTROL (Max. 160km/u)" nog opduikt is in het
Pack Ambition Safety, maar dat kan ik niet aanduiden want ik koos voor de Style. Fout in de configurator of bewuste keuze van de marketing mannetjes?

upload_2020-3-3_15-16-49.png
 

Bijlagen

  • upload_2020-3-3_15-10-49.png
    upload_2020-3-3_15-10-49.png
    388,9 KB · Weergaven: 10

Henrik

Forumguru
Ik zou er maar vanuit gaan dat de marketingmannetjes bezig zijn geweest. Valt me op dat ze daar bij Skoda steeds bedrevener in worden.
 

Renkie

Forumguru
Let er wel op dat je bij de 160km/u versie ook geen gebruik kunt maken van de "normale" cruise control optie boven de 160km/u. (Wat neerkomt op 150-155 GPS)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Die vraag kun je beter aan de importeur stellen. :)

Terzijde: ik heb een ACC bijbesteld, maar ik denk niet dat ik dat weer zou doen. Het heeft zeker voordelen, maar de auto gaat ook vaak langzamer of sneller terwijl je kunt zien dat dat op dat moment niet handig is.

Tja, zover gaat de zelfdenkendheid natuurlijk niet.Op die gevallen moet je anticiperen door (wat) te remmen of juist gas bij te geven. Met die (logische) kanttekening vind ik het een heerlijk systeem.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Haal hem er ook vaak zelf (even) af. Het zal zeker schelen dat ik zelden of nooit in wat voor spits dan ook zit. Denk dat ik als het even kon de trein zou nemen
 

Antera

Donateur
Het pakket wat gekozen word is Lane assist en ACC dan is TJA al mogelijk zoals ik het kan zien.
 

xplain

Forumguru
Ik ken de voor -en nadelen van de ACC hoor vrienden want ik rij er al 3j mee rond in m'n huidige Superb
Ik weet ook dat je dan geen traffic jam assist hebt, maar daarom dat ik die optie graag individueel wil aanvinken, want samen met de spotgoedkope optie van de verkeersbord herkenning kan je TJA (en lane assist!) laten vrijschakelen door de man van de post hierboven
 

Ericw

Forumguru
Die vraag kun je beter aan de importeur stellen. :)

Terzijde: ik heb een ACC bijbesteld, maar ik denk niet dat ik dat weer zou doen. Het heeft zeker voordelen, maar de auto gaat ook vaak langzamer of sneller terwijl je kunt zien dat dat op dat moment niet handig is.

Sinds afgelopen donderdag rij ik met een nieuwe Superb en had ook de ACC besteld en herken meteen bovenstaande opmerking! Ben nog geen vrienden geworden met de ACC......:cry:
 
Bovenaan Onderaan