ACC soms wel, soms niet rechts inhalen

O3-Rider

Senior Member
Rij nu een maandje in mijn nieuwe O3 FL met oa ACC. Nou dat bevalt prima, maar wat ik niet begrijp is dat ik de ene keer wel en de andere keer niet rechts kan inhalen. Je ziet ook op het scherm de afbeelding van de auto rechts.

Af en toe niet zo handig, want zo heb je wel eens een afrit, waar je rechts moet inhalen omdat het verkeer op de normale rijdbaan langzamer rijdt ivm file/drukte. Inderdaad ook niet altijd knipperlicht naar rechts aan.
 

Bakkertje

Forumguru
Je kunt het in ieder geval met het <res> knopje overrulen (of zelf gas bijgeven).
Als hij niet vertraagt zie je dan wel de tweede auto in je display? (oftewel detecteert ie de auto die je rechts inhaalt wel?)
 

O3-Rider

Senior Member
Ah res nog niet geprobeerd, gas bijgeven wel.

Ai daar zal ik dan eens goed op moeten letten....
 

Rainesh

Forumguru
Rechts inhalen doet ie niet als je voorganger nog in sensor bereik is. Kan wel uit via vcds.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Rainesh

Forumguru
Topicstarter zegt dat het soms wel soms niet werkt, dat de auto niet rechts in zou moeten halen is bekend ..
Dus dat betekent dat voorganger wel of niet in sensor bereik is.......daarnaast als een rijbaan breder is dan normaal dan ziet de sensor het ook niet gauw (of je moet meer naar links rijden).

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag
 
Bovenaan Onderaan